دسته‌بندی نشده

 بهترین دوربین دید در شب چه ویژگی هایی دارد؟

 بهترین دوربین دید در شب چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی که امروزه در دوربین‌های مداربسته بسیاری از شرکت‌ها یافت می‌شود، قابلیت دید شب می‌باشد. شرکت‌های مختلف برای این که تنوع و کیفیت محصولات امنیتی خود را در بالا‌ترین سطح جهانی نگه دارند؛ دست به تولید دوربین مداربسته دید درشب با امکانات و عمق دید‌های متفاوتی زنده‌اند که هر کدام از آن ها را می‌توان برای مصارف گوناگونی استفاده کرد.

بهترین دوربین دید در شب باید داری ویژگی‌های مورد نیاز مصرف کننده باشد؛ پس برای انتخاب بهترین دوربین ابتدا به معرفی چند ویژگی مهم برای انتخاب دوربین مدار بسته می‌پردازیم و سپس انواع تکنولوژی‌های موجود در ساخت دوربین‌های دید در شب را بیان می‌کنیم.

لنز بهترین دوربین دید در شب

 بهترین دوربین دید در شب و لنز آن

بر اساس کاربردی که از دوربین مداربسته انتظار دارید باید نوع و کیفیت لنز را مشخص شود تا هنگام خرید،  بتوان بهترین دوربین دید در شب را برای خودتان تهیه کنید. منظور از کیفیت همان کیفیت تصویر در دوربین مداربسته است که با پیکسل بیان می‌شود. در حال حاضر دوربین‌ها با کیفیت تصویر از 1 مگاپیکسل تا 8 و حتی  12 تولید و عرضه می‌شوند که بهترین دوربین باید بالا‌ترین کیفیت تصویر را نیز دارا باشد.

نوع لنز نیز اهمیت بسیار بالایی در انتخاب زاویه دید مناسب برای بهترین دوربین دید در شب ایفا می‌کند. لنز ثابت دارای فاصله کانونی ثابت و غیرقابل تغییر است. در لنزهای متغیر یا وریفوکال می‌توانید فاصله کانونی را به صورت دستی در ابتدا نصب تغییر دهید. و امکان زوم بر روی اشیاء و اجسام برای شما فراهم می‌شود. لنزهای موتورایز که زوم و فوکوس از راه دور را به وسیله یک موتور درون خود دوربین انجام می‌دهند از بهترین نوع لنز‌ها برای دوربین دید در شب به حساب می‌آیند.

همچنین بخوانید: آموزش نصب دوربین مداربسته در خانه

انواع دوربین دید در شب

سازندگان دوربین‌های مداربسته، دوربین‌هایی تولید کرده‌اند که علاوه بر ضبط تصاویر در نور خورشید. بتواند تصاویر با کیفیتی را در شب و تاریکی نیز ثبت کند. در قابلیت دید در شب، انواع مختلفی از فناوری‌ها وجود دارد که باعث ضبط تصاویر با کیفیت‌های متفاوتی می‌شوند.  دید در شب IR یا EXIR  که به صورت سیاه و سفید هستند. همچنین تکنولوژی‌های STARLIGHT  یا Color Vu که تصاویر را به صورت رنگی ثبت می‌کنند.

دوربین مداربسته دید در شب  IR

IR کوتاه شده عبارت Infrared به معنای طیف مادون قرمز می‌باشد. دوربین‌‌های مداربسته دید در شب IR با استفاده از LED های مادون قرمز محیط اطراف خود را روشن می‌کند و امکان تصویربرداری در شب را فراهم می‌سازند. نور مادون قرمز توسط چشم انسان دیده نمی‌شود پس در نتیجه نور مورد نیاز برای ثبت تصاویر، بدون جلب توجه و دیده شدن محل قرارگیری دوربین توسط همین LED  ها تامین خواهد ‌شد. تصاویر ضبط شده در شب با دوربین مداربسته دید در شب IR به صورت سیاه و سفید هستند؛ زیرا که پرتو‌های مادون قرمز امکان شناسایی رنگ را برای حسگر دوربین مداربسته از بین می‌برند.

دوربین مداربسته دید در شب  EXIR

EXIR که از عبارت Enhanced Infrared Lighting گرفته شده؛ به معنای نور مادون قرمز ارتقا یافته است. در این قابلیت، لنز برای ایجاد الگوی نور مستطیلی و با پراکندگی یکنواخت از LED های مادون قرمز پیشرفته‌ای استفاده شده است. کیفیت تصویر ارائه شده در شب، برای این نوع دوربین‌های مداربسته بسیار بهتر از دوربین با دید درشب IR است. اگر شما نیز به دنبال بهترین دوربین دید در شب با کیفیت یکنواخت هستید، EXIR می تواند گزینه مناسبی باشد.

دوربین مداربسته دید در شب STARLIGHT

تکولوژی Starlight در دوربین‌های مداربسته، امکان دید در شب رنگی با شرایط نور بسیار کم را فراهم می‌کند. این قابلیت در دوربین‌های مداربسته دسترسی بیشتر به جزئیات تصویر در محیط‌های کم نور و هنگام شب را فراهم می‌کند. قابلیت رنگی بودن از مهم‌ترین امکانات بهترین دوربین دید در شب است که بالاتر از دوربین مداربسته با دید در شب سیاه و سفید قرار می‌گیرد و به همین دلیل دوربین‌های مداربسته STARLIGHT نسبت به دوربین‌های سیاه و سفید قیمت بالاتری دارند. دوربین‌های Starlight علاوه بر تصویربرداری رنگی از قابلیت ضبط سیاه و سفید نیز پشتیبانی می‌کنند. این دوربین‌ها براساس نور محیط می توانند بین تصویربرداری رنگی و سیاه و سفید سوئیچ کنند.

دوربین مداربسته دید در شب Color Vu

تکنوولوژی ColorVu اولین بار توسط شرکت هایک ویژن معرفی شد. هایک ویژن در توضیح تکنولوژی دید در شب رنگی خود اعلام کرده است که تصاویر با کیفیت بالا و تمام رنگی را 24 ساعت روز هفته ضبط می‌کند. کاربران این دوربین‌های مداربسته به راحتی می‌توانند از دارایی‌ها و افراد در شب با همان کیفیت که در نور روز مشاهده می‌کنند، محافظت کنند.

برد دوربین مداربسته دید در شب

 بهترین دوربین دید در شب و برد دوربین

عمق دید دوربین دید در شب به میزان حساسیت چیپ تصویر به نور مادون قرمز و قدرت LED های مادون قرمز وابسته است. هر چه حساسیت چیپ و قدرت LED ها بیشتر باشد، برد دید دوربین مداریسته نیز بیشتر خواهد شد. دوربین‌های مدار بسته دارای برد دید‌های متفاوتی هستند که بسته به قیمت و شرکت سازنده می‌تواند از 10 تا 500 متر متفاوت باشند.

نتیجه گیری درباره بهترین دوربین دید در شب

در این مطلب از فروشگاه رادار مداربسته شما را با بهترین دوربین دید در شب آشنا نمودیم. در صورتی که قصد خرید هر یک از این نوع دوربین‌ها را دارید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

1 نظر در “ بهترین دوربین دید در شب چه ویژگی هایی دارد؟

  1. مرسی از توضیحات خوبتون. بسیار عالی و کاربردی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *