ردیاب خودرو

آموزش کار با ردیاب خودرو

آموزش کار با ردیاب خودرو

سیستم ردیاب خودرو آفلاین در ابتدا برای ردیابی خودرو مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما کار با ردیاب خودرو آفلاین مشکلاتی از جمله ایجاد سروصدا و جلب توجه افراد اطراف خودرو به همراه داشت. از این رو با پیشرفت تکنولوژی و احساس نیاز، سیستم‌های ردیاب آنلاین خودرو تولید و خیلی زود جایگزین ردیاب‌های آفلاین شدند. این سیستم آنلاین با نام‌های ردیاب ماشین آنلاین، خودرو آنلاین، جی پی اس ماشین آنلاین و جی پی اس خودرو آنلاین توسط شرکت‌های معتبر داخلی وارد کشور و به بازار داخلی عرضه شدند. پس از عرضه این محصول تمام صاحبان خودرو به جای ردیاب­های قدیمی و آفلاین به دنبال جدیدترین Gps آنلاین هستند.

مهم‌ترین دلیل استفاده از ردیاب‌ها

ردیاب (GPS) یکی از مهم‌ترین اختراعات بشر محسوب می­شود و در جوامع پیشرفته جایگاه ویژه­ای را به دست آورده است. بسیاری از افراد عادی، سازمان­ها و نهادهای امنیتی بنا به دلایل مختلفی از سیستم­های ردیاب استفاده می­کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از آن پس از موضوع­های نظامی و پلیسی، پیشگیری از خطرات احتمالی و تامین امنیت می­باشد.

در بین تمام ردیاب­ها، Gps خودرو طرفدار بیشتری دارد، زیرا می­توانید با استفاده از آن از سرقت خودرو جلوگیری کنید. امروزه باتوجه به افزایش سرقت ماشین، موتور، حیوانات خانگی، کودکان، گم شدن سالمندان و غیره افراد زیادی روزانه به دنبال خرید و نصب انواع جی پی اس می­باشند.

انواع Gps خودرو

انواع Gps خودرو

 

قبل از بیان کار با ردیاب خودرو به معرفی انواع ردیاب خودرو از نظر شارژ کردن می‌پردازیم که عبارتند از:

  • به طور مستقیم به برق ماشین متصل می‌شوند و نیازی به شارژ ندارند و به طور دائم کار می­کند.
  • دسته دوم ردیاب‌ها نیاز به شارژ کردن دارند و متناسب با اندازه و قیمت آن مدل­های متفاوتی از جمله شارژ یک ساله، شارژ یک ماهه، شارژ ده روزه، شارژ 2 روزه و غیره دارند.

کار با ردیاب خودرو

با استفاده از GPS می­توان موقعیت خودرو را مشخص کرد. سپس اطلاعاتی که به دست می‌آیند، توسط سیستم GMS، به صاحب خودرو از طریق اینترنت یا SMS روی سایت منتقل میشود. با استفاده از سیستم جی پی اس خودرو می‌توان در همه جای دنیا به دلیل ارتباطات ماهواره‌ای موقعیت مکانی را ردیابی کرد. ردیاب خودرو یک وسیله کوچک به اندازه موبایل است که در هر قسمت ماشین مانند سقف، درب خودرو، داشبورد و … قابل نصب می‌باشد و سیم‌کشی بسیار راحتی دارد. ردیاب‌های آهنربایی نیز ارزان قیمت هستند که یک روش مقرون به صرفه ردیابی محسوب می‌شوند.

ردیاب‌های خودرو سیم کارت می‌خورند و پس از ردیابی خودرو توسط ماهواره‌های GPS در همان عرض و طول جغرافیایی که دارد به گوشی موبایل موقعیت را پیامک می‌کند. همچنین در هر زمانی با ضربه به ماشین یا باز شدن ماشین به صاحبان خودرو پیامک هشدار ارسال میکند و صاحب خودرو می‌تواند فقط با یک پیامک خودرو خود را خاموش کند و امکان روشن شدن آن بدون درخواست صاحب خودرو امکان‌پذیر نمی‌باشد. امروزه کار با ردیاب خودرو یا دزدگیر جی پی اس ماشین، امن‌ترین سیستم امنیتی برای خودروها به شمار می‌رود.

تقسیم‌بندی ردیاب­ها از نظر نوع عملکرد

ردیاب­ها از نظر عملکرد به دو دسته تقسیم می‌شوند:

ردیاب­های آفلاین و ردیاب­های آنلاین.

ردیاب­های آفلاین موقعیت خودرو را با استفاده از پیامک برای صاحب خودرو ارسال می‌کنند. این ردیاب­ها زمانی فعال می‌شوند که یک پیامک از تلفن همراه به دستگاه ردیاب داخل خودرو ارسال شود.

ردیاب­های آنلاین علاوه بر استفاده از سیستم پیامکی و ارسال SMS، موقعیت خودرو را با استفاده از اینترنت به کاربران نیز نشان می‌دهند. این ردیاب­ها به دلیل ارتباط داشتن با اپلیکیشن دارای امکانات بیشتری هستند. عملکرد کلی ردیاب­های خودروها بر اساس GPS می­باشد و از طریق ماهواره‌ها فعالیت می­کنند. این ماهواره ­ها از طریق ایستگاه­های زمینی کنترل میشوند و اطلاعات لازم را ارسال می­کنند.

راهنمای کار با ردیاب خودرو

پس از نصب دستگاه ردیاب خودرو شما با استفاده از یک نرم افزار روی موبایل خود می­توانید از آن استفاده کنید. این ردیاب­ها از طریق کامپیوتر هم قابل کنترل می­باشند. هنگام خرید اطمینان حاصل کنید که نرم افزار ردیابی امکان نصب روی گوشی­های متفاوت را دارد. پس از نصب نرم افزار روی موبایل باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. اگر GPS قرار است روی خودرو نصب شود باید محدوده تردد خودرو را مشخص کنید. در صورت به سرقت رفتن خودروی شما اطلاعات مورد نیاز را این نرم افزار به ماموران پلیس میدهد.

بعضی از ردیاب­ها مانند دستگاه شنود با سیم کارت کار می‌کنند و برای فعال شدن کافی است سیم کارت را درون محل مناسب قرار دهید. دستگاه­های شنود بعد از اولین تماس شروع به کار می‌کنند و مانند ردیاب­های جی پی اس عمل می‌کنند.

ویژگی‌های GPS خودرو

ویژگی‌های GPS خودرو

هر ردیاب خودرو دارای ویژگی­ هایی می باشد که با شناخت آن می‌توانید اطلاعات خود را بالا ببرید و دستگاه مورد نیاز خود را به آسانی تهیه کنید:

  1. گزارش محل دقیق خودرو
  2. امکان خاموش کردن از راه دور خودرو
  3. اخطار دادن برای عبور از سرعتِ غیرمجاز
  4. گزارش دادن تغییرات ماشین مانند تصادف، بازشدن در، تصادف کردن، سرعت غیر مجاز، اخطار دادن برای حمل خودرو با جرثقیل و غیره.
  5. اطلاع‌رسانی مکان خودرو با استفاده از ارسال پیامک و به صورت آنلاین
  6. امکان شنود داخل خودرو
  7. قفل کردن و باز کردن درب‌های ماشین از راه دور
  8. گزارش مصرف سوخت خودرو و میزان دمای موتور
  9. داشتن دکمه o

دکمه s.o برای زمانی استفاده می­شود که سرنشین خودرو دچار حادثه شده باشد، در این زمان می­تواند با فشردن این دکمه به دیگران خبر دهد که در خطر است.

نتیجه گیری

شما اگر صاحب کسب و کاری هستید که ماشین­ها نقش اساسی در سازمان شما دارند، GPS یک ابزار کاربردی برای شما به شمار می­رود. با استفاده از این سیستم شما علاوه بر ردیابی موقعیت مکانی می­توانید اطلاعات دقیقی از آب و هوا را نیز دریافت کنید. با توجه به ویژگی‌هایی که گفته شد هنگام خرید یک ردیاب مناسب برای خودرو باید حتما نکاتی را مدنظر قرار دهید تا بتوانید مناسب‌ترین GPS را برای خود تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *