دوربین مدار بسته

انواع منبع تغذیه دوربین مدار بسته

انواع منبع تغذیه دوربین مدار بسته

منبع تغذیه دوربین مداربسته موضوعی است که در این مقاله قرار است مورد بررسی قرار دهیم. بررسی کردن منبع ‌هایی که می‌توانند به دوربین ‌ها انرژی لازم برای روشن ماندن و ضبط صدا و تصاویر را بدهند، در واقع هدف اصلی این مقاله است. در یک دوربین مدار بسته چه منبع ‌های تغذیه‌ای می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و هر کدام از این منبع ‌های تغذیه چه مزیت‌ها و معایبی دارند که لازم است آن‌ها را مورد بررسی کامل قرار دهیم؟

منبع تغذیه دوربین مداربسته چیست؟

اولین چیزی که پیش از بررسی منبع‌ های دوربین ‌های مدار بسته و یا رادار مدار بسته لازم است بدانید در خصوص ماهیت این منبع‌ ها است. به منبع ‌های تغذیه نام آداپتور را نیز می‌دهند. این قطعه الکترونیکی که در دوربین ‌ها قرار گرفته است، می‌تواند برق شهری ۲۲۰ ولت را به برق ۱۲ ولتی که داخل دوربین‌ های مداربسته قرار دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد، تبدیل کند. در صورتی که آداپتور و یا همان منبع ‌های تغذیه وجود نداشته باشند، دوربین ‌ها نیز کار نخواهند کرد. این موضوع می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

انواع منبع تغذیه دوربین مداربسته

انواع منبع تغذیه دوربین مدار بسته

حال بهتر است به انواع منبع تغذیه دوربین مداربسته بپردازیم که موضوع اصلی این مقاله است. درادامه قرار است این منبع ‌ها را بهتر بشناسیم که بتوانیم در هنگام خرید دوربین‌ های مداربسته راحت‌تر و آگاهانه‌تر تصمیم‌گیری کنیم. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که منبع ‌های تغذیه به دو دسته آداپتور‌های مستقل یا تک آمپری و همچنین آداپتور‌های مرکزی تقسیم‌بندی می‌شوند. هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان هستند و این موضوع را در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

  • منبع تغذیه مرکزی

اولین موردی که قرار است معرفی کنیم با نام منبع تغذیه مرکزی شناخته می‌شود. منبع ‌های تغذیه مرکزی در حقیقت برای مواردی استفاده می‌شوند که قصد نداریم به تعداد دوربین‌ هایی که داریم، منبع تغذیه نیز داشته باشیم. معمولاً این منبع ‌های تغذیه می‌توانند به قدری قوی باشند که چندین دوربین را به صورت همزمان با هم روشن نگه دارند. برای اتصال دوربین ‌ها به آداپتور مرکزی نیز لازم است تا از سیم‌ها و کابل‌های مختلف استفاده کنیم. منبع تغذیه دوربین مداربسته مرکزی قادر است تا ولتاژ ۲۲۰ ولتی که در برق شهری وجود دارد را دریافت کرده و آن را به ولتاژ مورد نیاز دوربین ‌ها که معمولاً کمتر است، تبدیل نماید.

استفاده کردن از این نوع از منبع ‌های تغذیه می‌تواند مزیت‌های خاص خودش را داشته باشد. البته ناگفته نماند که در کنار این مزیت‌ها می‌توان معایبی را نیز برای این نوع از منبع ‌های تغذیه نام برد.

مزیت های منبع تغذیه

از جمله مزیت‌هایی که می‌توان گفت مربوط به داشتن امکان اتصال چندین دوربین به یک منبع تغذیه، هزینه کمتر بابت خرید دوربین‌ ها، قدرت بالای آداپتور در شارژ دوربین ‌ها و… دانست.

دو مورد دیگر از مزیت‌های این نوع از منبع‌ های تغذیه در آن است که اگر این آداپتور‌ها دچار مشکل و نقص فنی شوند، عیب‌یابی آن‌ها بسیار ساده‌تر است. و این موضوع می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. یکی دیگر از مزیت‌ها نیز در این خصوص است که طول عمر و مقاومت این منبع ‌های تغذیه مرکزی بسیار بیشتر از منبع‌ های تغذیه مستقل است.

اما از جمله معایبی که برای این نوع از منبع ‌های تغذیه وجود دارد، می‌توانیم به مواردی همچون یکی بودن منبع تغذیه اشاره کنیم. در صورتی که آداپتور دچار مشکل و نقص فنی شود، تمامی دوربین ‌ها خاموش می‌شوند. این موضوع می‌تواند بر روی امنیت مکان مورد نظر اثر منفی داشته باشد. مورد بعدی مربوط به سیم کشی‌ها است. به دلیل طولانی بودن کابل‌ها لازم است تا حتماً کابل‌ها و سیم‌هایی که بین منبع تغذیه و دوربین وجود دارند را هر چند وقت یکبار بررسی کنید. از پوسیده نبودن یا پاره نشدن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

مورد بعدی که جز معایب منبع ‌های تغذیه مرکزی قرار می‌گیرد، مربوط به زمانی می‌شود که برخی از دوربین ‌ها در فواصل دورتری قرار گرفته‌اند. این موضوع سبب می‌شود تا افت ولتاژ را در دوربین‌ های دورتر شاهد باشیم که می‌تواند نتایج بدی داشته باشد.

  • منبع تغذیه مستقل

 

منبع تغذیه مستقل دوربین مدار بسته

مدل دوم که در حوزه منبع تغذیه دوربین مداربسته قرار می‌گیرد، مربوط به منبع ‌های تغذیه مستقل می‌شود. این منبع‌ های دوربینی به صورت مستقل برای هر دوربین هستند و مجزا از دیگری عمل می‌کنند. مسلماً در همین لحظه در حال بررسی مزیت‌ها و معایب این منبع ‌های تغذیه هستید.

مزیت‌هایی که منبع‌ های تغذیه مستقل دارند شامل چند مورد می‌شود. اولین مورد آن است که این منبع‌ های تغذیه می‌توانند به صورت مجزا عمل کنند و اگر هر کدام از آن‌ها دچار ایراد و یا مشکلی شود، فقط همان دوربین از کار می‌افتد و دیگر دوربین ‌ها به کار خود ادامه خواهند داد. این موضوع می‌تواند در تأمین امنیت بالاتر یک منطقه تحت حفاظت نظارتی بسیار مؤثر باشد. البته ناگفته نماند که در استفاده از منبع ‌های تغذیه مستقل دیگر شاهد افت فشار و افت ولتاژ نیستید و این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد.

اما در خصوص معایب و نقاط ضعفی که این سیستم دارد می‌توانیم به چند مورد دیگر اشاره کنیم. اولین مورد در خصوص عدم امکان کنترل منبع تغذیه به صورت یکجا است. برای کنترل کردن این منبع ‌های تغذیه لازم است تا حتماً وقت و انرژی زیادی را صرف کنید. مورد بعدی آن است که هزینه بیشتری را نسبت به منبع ‌های تغذیه مرکزی باید پرداخت کنید، زیرا تعداد آداپتور‌هایی که خریداری می‌کنید بیشتر است. عیب‌یابی این سیستم‌ها نیز به دلیل پیچیده‌تر بودن سیستم آن‌ها می‌تواند بسیار مشکل‌تر باشد.

جمع‌بندی

مواردی که در خصوص منبع تغذیه دوربین مدار بسته مطرح شد، در حقیقت مربوط به یکی از مهم‌ترین بخش‌های پک دوربین تحت شبکه، دوربین‌ های مدار بسته و دوربین تحت شبکه سیمکارتی می‌شود. این موضوع را بهتر است به طور کامل مورد مطالعه قرار دهید.  در صورتی که هر گونه مشکلی در این زمینه داشتید از افراد متخصص و متبحر سؤال کنید. یکی از مهم‌ترین چیز‌هایی که در طول مقاله کمتر به آن اشاره شد مربوط به محل خرید این دوربین ‌ها و منبع‌ های تغذیه آن‌ها است. اگر از فروشگاه مطمئن و معتبری خرید نکنید. احتمال خراب شدن زود هنگام منبع‌ های تغذیه، تقلبی بودن آن‌ها، کیفیت پایین دوربین‌ های مداربسته و منبع ‌های آن‌ها و… بسیار بالا خواهد بود و همین موضوع سبب می‌شود تا هزینه‌های بیشتری را متحمل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *