دوربین مدار بسته

چرا دوربین ‌وای فای قیمت بالاتری دارد؟

چرا دوربین ‌های وایفای قیمت بالاتری دارند؟

یکی از نیازهای مهم برای هر انسانی، نیاز به داشتن امنیت است. امنیت جانی، امنیت کاری و امنیت مالی از جمله نیازهای اساسی هر فردی در زندگی هستند. متاسفانه طی سالیان اخیر، دزدی‌ها رشد سریعی داشته و این معضل اجتماعی افراد را واردار به استفاده از ابزار و سیستم‌های امنیتی کرده است. امروزه افراد از دوربین‌های امنیتی مانند دوربین وای‌ فای، دزدگیرها و … در محل کار خود، منزل و حتی ماشینشان استفاده می‌کنند.

استفاده از دوربین‌های امنیتی که از کیفیت و دقت بالایی برخوردار باشند، همواره مورد توجه خریداران سیستم‌های امنیتی بوده است. تنوع دوربین‌های مداربسته در بازار زیاد است که هرکدام از آن‌ها از قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی برخوردار هستند. ازجمله دوربین‌های مداربسته که در بازار موجود هستند و از ضریب امنیت بالایی نیز برخوردارند، دوربین وای فای است که اصطلاحا به آن‌ها دوربین‌های مداربسته بی‌سیم می‌گویند. در این مطلب به معرفی دوربین وای‌ فای و بررسی چرایی بالا بودن قیمت آن‌ها نسبت به سایر دوربین‌ها پرداخته خواهد شد. با ما همراه باشید.

دوربین وای ‌فای

دوربین وای ‌فای

دوربین وای فای که یک دوربین کوچک است ازجمله دوربین‌های مداربسته است که می‌توان آن را جزء دوربین‌های مداربسته تحت شبکه دانست. البته دوربین مداربسته وای فای قادر است تصاویر را با کیفیت بالا ارسال کرده تا در نمایشگرها به وضوح مشاهده شوند. نحوه عملکرد این دوربین‌ها دیجیتالی بوده یعنی پس از آنکه ثبت تصاویر انجام شد، آن‌ها را به داده‌های دیجیتالی تبدیل کرده و از طریق شبکه‌های کامپیوتری اقدام به ارسال داده‌ها می‌کند.

افراد علاقه‌مند به استفاده از دوربین وای فای می‌توانند از یک مودم در محل این دوربین استفاده کرده تا قادر باشند در هر مکان و هر زمانی تنها با اتصال به اینترنت، به مشاهده آنلاین تصاویر ارسالی از دوربین بپردازند. در این نوع از دوربین‌ها، احتیاج به کابل‌کشی نیست و تنها برای تامین برق موردنیاز دوربین‌ها و دستگاه NVR احتیاج به کابل‌کشی است.

قیمت دوربین وای‌ فای

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که تمایل به استفاده از دوربین‌های مداربسته در محل کار یا زندگی خود دارید پس برایتان جای سوال است که بدانید قیمت دوربین‌های مداربسته چقدر می‌باشند. اگر در بازار جستجو کنید، متوجه خواهید شد که قیمت دوربین‌های مداربسته با یکدیگر تفاوت دارند و علت آن را باید در نوع دوربین و امکانات آن دانست.

دوربین وای فای که استفاده از آن‌ها نسبت به گذشته رایج شده است و طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده‌ است، ازجمله دوربین‌هایی در بازار می‌باشد که قیمت بیشتری را به خود اختصاص داده است.

چرا دوربین‌های وای ‌فای قیمت بالاتری دارند؟

امروزه مردم زیادی برای حفاظت از منازل و کسب‌وکار خود از دوربین وای فای استفاده می‌کنند. این دوربین‌ها از ویژگی‌هایی برخوردار می‌باشند که دوربین‌های دیگر از داشتن آن‌ها محروم هستند. راه‌اندازی و نصب آسان دوربین‌های بی‌سیم یا وای‌فای ازجمله ویژگی‌های موجود در این نوع از دوربین‌های مداربسته است.

افراد برای نصب آن‌ها نیازی به کابل‌کشی‌ و داکت‌بندی ندارند و شاید به همین دلیل است که این دوربین‌ها شبیه به دوربین مخفی عمل می‌کنند زیرا به دلیل نداشتن کابل‌های زیاد، خاصیت پنهان‌شوندگی دارند. سهولت در جابه‌جایی گیرنده دوربین وای فای یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این نوع از دوربین‌ها است که افراد را به خود جذب کرده است. با این حال دلایل گران‌قیمت بودن این دوربین‌ها را باید در موارد دیگری جستجو کرد. در این بخش به تشریح دلایل بالا بودن قیمت‌ دوربین‌‌های وای فای پرداخته خواهدشد.

  • کنترل از راه دور در دوربین وای‌ فای

یکی از دلایل مهم در گران‌قیمت بودن دوربین وای ‌فای، امکان کنترل از راه دور آن است. همان‌طور که گفته‌ شد، افراد می‌توانند با نصب مودم و تنها از طریق اتصال به شبکه جهانی اینترنت به تصاویر این دوربین‌ها دسترسی داشته باشند. در حقیقت وجود چنین ویژگی در این نوع از دوربین‌های مداربسته سبب می‌شود تا امنیت در منزل و محل‌کار افزایش یابد.

  • تصاویر باکیفیت در دوربین وای‌ فای

مشاهده تصاویر باکیفیت و با وضوح بالا همواره یکی از خواسته‌های افراد در استفاده از دوربین‌های امنیتی بوده است. درحقیقت قابلیت ضبط تصاویر باکیفیت در دوربین‌ها باعث می‌شوند تا افراد بخصوص آن‌هایی که کسب‌و‌کار پرریسک دارند، قادر باشند تا در هر لحظه به مشاهده تصاویر بپردازند تا چنانچه مورد مشکوکی دیده‌ شده سریعا اقدامات لازم را انجام دهند تا از بروز خسارت‌های مالی و جانی جلوگیری کنند.

از آنجائی‌ که در بسیاری از دوربین‌های قدیمی امکان ضبط و ثبت تصاویر باکیفیت وجود نداشته و این قابلیت در دوربین‌‌های بی‌سیم وجود دارد لذا یکی از دلایل بالابودن قیمت دوربین وای‌ فای را می‌توان در ضبط تصاویر باکیفیت دانست.

  • سرعت بالا

از دیگر عوامل موثر بر قیمت دوربین وای‌ فای، سرعت بالای آن‌ها است. ارسال اطلاعات با سرعت بالا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که دوربین‌های مداربسته باید به آن مجهز باشند. در دوربین‌های مداربسته بی‌سیم به دلیل آنکه قابلیت مشاهده تصاویر از طریق اتصال به اینترنت وجود دارد، افراد می‌توانند تصاویر را با کمترین تاخیر مشاهده نمایند.

  • امکان استفاده از چند دستگاه گیرنده

همان‌طور که گفته‌ شد، افرادی که از دوربین‌های مداربسته بی‌سیم استفاده می‌کنند قادر خواهند بود تا به صورت آنلاین به مشاهده تصاویر ارسالی بپردازند. از آنجائی‌ که تنها با وارد کردن IP دوربین می‌توان به دیدن تصاویر پرداخت لذا افراد مختلفی می‌توانند جهت کنترل و نظارت بیشتر، به این تصاویر دسترسی داشته باشند. این ویژگی در دوربین‌های با سیم وجود نداشته و درحقیقت این عامل یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین وای ‌فای است.

  • ارتباط دوطرفه در دوربین وای ‌فای

دوربین وای فای

یکی از ویژگی‌های جذاب در دوربین‌های مداربسته بی‌سیم، امکان برقراری ارتباط دوطرفه است. شاید تا به اینجا با خود فکر می‌کردید که افراد تنها قادر به مشاهده تصاویر هستند و ارتباط بین فرستنده (دوربین وای فای) و گیرنده ( شخص مشاهده‌کننده) یکطرفه است.

بد نیست بدانید که در این دوربین‌ها به دلیل برخوردار بودن از ویژگی ارتباط دوطرفه، افراد می‌توانند پیام‌های صوتی لازم را تنها از طریق گوشی یا تبلت خود ارسال کنند. جهت شفاف‌ شدن این ویژگی به ذکر یک مثال پرداخته می‌شود.

فرض کنید فردی برای نظارت بر پرسنل خود اقدام به نصب دوربین‌های بی‌سیم می‌کند. چنانچه شخص مورد مشکوکی را مشاهده کند با استفاده از ویژگی فوق می‌تواند پیام‌های لازم را به صورت صوتی برای پرسنل خود ارسال نماید. به این شیوه می‌تواند از بروز حوادث سنگین جلوگیری کند. برخورداری از ویژگی ارتباط دوطرفه یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین وای فای است.

کلام آخر

شاید شما یکی از کسانی‌ باشید که علاقه‌مند به استفاده از دوربین‌های مداربسته در محل زندگی یا محل کار خود هستید. از آنجائی‌که برقراری و حفظ امنیت یکی از اهداف اصلی استفاده از دوربین‌های مداربسته است لذا باید از دوربین‌هایی استفاده کرد که دارای ویژگی‌های مهمی مانند ضبط تصاویر باکیفیت باشند.

از میان دوربین‌های موجود در بازار، دوربین وای فای از بهترین محصولات هستند که با خریداری و به‌کارگیری آن‌ها می‌توان ضریب امنیت را ارتقا داد. همان‌طور که از مطالعه این مطلب متوجه شدید، دوربین‌های بی‌سیم از ویزگی‌های متعددی برخوردارند. هرکدام از آن‌ها در بالا بودن قیمت این نوع از دوربین‌ها موثر هستند. برای تهیه بهترین محصولات در حوزه دوربین می توانید به فروشگاه رادار مدار بسته مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *