دوربین مدار بسته

در خرید دروبین های کوچک باید به چه نکاتی توجه شود؟

در خرید دروبین های کوچک باید به چه نکاتی توجه شود؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نیاز به دوربین هر روزه سایزهای مختلفی از آن ارائه می‌شود. انواع دوربین‌های عکاسی، فیلمبرداری، دوربین مداربسته و … از پیشرفت قابل چشمگیری برخوردار هستند و در سایز و اندازه کوچک هم تولید می‌شوند. دوربین‌ های کوچک به شما این امکان را می‌دهند تا ویدئوهای زنده را در رایانه مشاهده کنید. دوربین برای مراقبت از منزل، پارکینگ، محیط کار و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نام دیگر دوربین های کوچک مینی دی وی، ریز و بند انگشتی است که قابلیت مشاهده اینترنت و نظارت از راه دور را هم دارند.

فناوری‌های جدید دیجیتالی امروز مزایای زیادی نسبت به نمونه‌های قدیمی دارند. دیجیتال یعنی تحویل سریع و فوری اطلاعات با تصویربرداری واضح و قابل ذخیره نامحدود ویدیو که دوربین‌های با سایز کوچک این قابلیت را دارند. در این مقاله می‌خواهیم در خصوص دوربین کوچک صحبت کنیم اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید با ما همراه باشید.

دوربین‌ های کوچک چه کاربردی دارند؟

دوربین‌ های کوچک چه کاربردی دارند؟

در حال حاضر بیش از ۷۰ نوع از دوربین های کوچک در بازار وجود دارند که تمامی مدل‌های آن، نمونه‌های تقلبی هم دارند پس باید هنگام خرید به مواردی که به ما کمک می‌کنند تا نمونه اصل را از تقلبی تشخیص داد، توجه کنیم تا نمونه با کیفیت را خریداری نماییم. از انواع کاربرد این دوربین‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربرد مجاز

به کاربردهای قانونی این دوربین‌ها کاربرد مجاز می‌گویند. در این موارد دوربین‌ها را می‌توان در صنعت، محیط زیست، عکاسی‌های ورزشی، اسپرت کمرا، اکشن کمرا، دوربین مداربسته، سیستم‌های نظارتی در شرایط خاص، ثبت وقایع خاص، موقعیت‌های مختلف داخل و خارج خودرو و یا به عنوان دوربین دنده عقب ماشین استفاده کرد.

  • کاربرد غیر مجاز دوربین کوچک

هرگونه استفاده غیر قانونی از این دوربین‌ها و سوء استفاده از آنها غیر مجاز است. استفاده از دوربین کوچک و تجهیزات ریز آن به عنوان تجهیزات جاسوسی جزء کاربرد غیر مجاز محسوب می‌شوند. به این نکته توجه کنید که استفاده غیرمجاز از دوربین های کوچک جرم است و پیگرد قانونی دارند. برای نصب دوربین مخفی هم شما نیاز به مجوز دارید.

انواع دوربین‌ های کوچک

انواع دوربین‌ها با سایز کوچک عبارتند از:

  • دوربین مینی دی وی پین هول

از ویژگی‌های این دوربین می‌توان به لنز ۴ مگاپیکسلی، مخصوص شرایط محیطی مختلف،CMOS SONY ، ورودی برق DC 12، دوربین خودرو 4 مگا اشاره کرده که به علت اندازه کوچک و کیفیت بالا طرفداران زیادی دارد.

  • دوربین های کوچک خودرو

این دوربین‌ها با کیفیت فول اچ دی و صفحه نمایش یک و نیم اینچی، امکان اتصال به مموری و فیلمبرداری و عکاسی را هم دارند. این دوربین‌ها مخصوص خودرو طراحی شده‌اند اما می‌توان به عنوان دوربین معمولی هم از آن استفاده کرد. دوربین خودرو سنسورهای مختلفی دارند که می‌توانند امنیت خودرو را تأمین نمایند.

  • دوربین آندوسکوپی

این دوربین برای مشاغلی که با ابزارآلات صنعتی کار می‌کند، بسیار کارایی دارد. محلی که با چشم نمی‌توان دید را با این دوربین به راحتی می‌توان مشاهده کرد. این دوربین های کوچک ضد آب هستند و قابلیت اتصال به گوشی را هم دارند.

در خرید دوربین های کوچک به چه مواردی توجه کنیم؟

برای اینکه بتوانید در خصوص خرید این دوربین‌ها، انتخاب بهتر و مطمئن‌تری داشته باشید به موارد زیر توجه فرمایید:

  • بدنه دوربین

یکی از مشخصه‌های مهم برای تشخیص مدل فرعی از نمونه اصلی دوربین های کوچک بدنه آلومینیومی آن است که در تمام مدل‌های تقلبی این بدنه پلاستیکی است به جز چند مورد. برای تشخیص این موضوع کافی است چند ضربه به بدنه دوربین بزنید تا متوجه شوید.

  • گستره دید

اکشن کمراها معمولا از لنزهای بسیار واید استفاده می‌کنند تا بتوانند گستره بیشتری از مناظر را ثبت کنند. وسعت دید این دوربین‌ها بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ درجه است. در دوربین های کوچک هر چه این عدد بیشتر باشد وسعت دید هم افزایش پیدا می‌کند ولی اعوجاج تصویر هم کمی بیشتر می‌شود. البته برخی از دوربین‌ها این قابلیت را دارند که اعوجاج تصویر را به صورت نرم افزاری اصلاح کنند. معمولاً دوربین‌های گران قیمت زاویه دید وسیع‌تری دارند.

  • چراغ دوربین

چراغ دوربین

در دوربین اصل برای هر حالتی مانند عکسبرداری، فیلمبرداری و یا سنسور حرکتی یک چراغ با رنگ خاص وجود دارد. برای مثال در فیلمبرداری چراغ آبی ولی در دوربین‌های تقلبی چراغ دو رنگ قرمز و آبی برای هر حالت نشان داده می‌شود.

  • دوربین به صرفه

یکی از اصول مهم در خرید دوربین های کوچک، عمر باتری است چرا که به خاطر سایز کوچک این دوربین‌ها، باطری عضو حساسی است. یک نمونه خوب از این باطری‌ها می‌تواند تا چندین سال برای شما کار کند. دوربین‌های مینی دی وی پرو پیشنهاد می‌شوند چرا که باطری‌های لیتیومی نسل جدید دارند که خراب نمی‌شوند.

  • لوازم جانبی کامل

یکی از موارد مهم در خرید دوربین کوچک لوازم جانبی آن است به طوری که حتما باید به همراه دفترچه راهنما وجود داشته باشند تا بتوانید از تمام قابلیت‌های دوربین استفاده کنید.

کلام آخر

در حال حاضر دوربین‌ها از محصولات بسیار پرکاربرد و جذابی هستند که افراد هم برای کاربردهای شخصی و هم کاری از آنها استفاده می‌کنند. دوربین‌ها در سایزها و طرح‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند که می‌توانند نیازهای افراد مختلف با سلایق متفاوت را برطرف کنند.

دوربین های کوچک هم یکی از موارد بسیار پرکاربرد هستند که می‌توانند در مواردی بسیار مفید باشند. همانطور که اشاره کردیم از این دوربین‌ها می‌توان استفاده‌های مجاز و غیرمجازی کرد که در صورت هرگونه خطا و تخلف در خصوص سوءاستفاده از این دوربین‌ها، قانون پیگیر خواهد شد.

اگر در خصوص مطالب گفته شده سوالی دارید و یا می‌خواهید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید، می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *