دوربین مدار بسته

تکنولوژی استارلایت دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟

تکنولوژی استارلایت دوربین مدار بسته چیست و چه کاربردی دارد؟

تکنولوژی استارلایت دوربین مداربسته چیست؟ تا چه حد با این نوع از تکنولوژی ها آشنایی دارید و تا کجا می توانید در مورد آن ها اطلاعات داشته باشید؟ بسیاری از افراد هستند که تاکنون هیچ نامی در خصوص تکنولوژی استارلایت دوربین مدار بسته‌ نشنیده اند و به همین دلیل نیز سعی کرده ایم تا در ادامه این مقاله در خصوص تکنولوژی استارلایت صحبت کنیم و مواردی که می تواند برای شما اهمیت داشته باشد را در این مطلب بیان کنیم. فراموش نکنید که هرقدر بیشتر بتوانید با این تکنولوژی ها آشنا باشید، مسلما بهتر و بیشتر می توانید از دوربین های مداربسته استفاده کنید.

استارلایت در دوربین های مداربسته چیست؟

ابتدا باید بدانید که تکنولوژی استارلایت در دوربین های مداربسته چیست. تصویرهایی که دوربین های مداربسته در شب ضبط می کنند با تصاویری که در طول روز ثبت می شوند از لحاظ کیفیتی دارای تفاوت هستند. همین موضوع می تواند میزان امنیتی که به واسطه دوربین های مداربسته ایجاد می شود را به طور محسوسی کاهش دهد.

اما دلیل این موضوع چیست؟ دوربین های مداربسته ای که وجود دارند برای آن که بتوانند در طول شب تصویر برداری کنند، از نور مادون قرمز استفاده می کنند. همین موضوع سبب می شود که با کاهش پیدا کردن میزان نور محیط، LED هایی که مربوط به نور مادون قرمز هستند، روشن شوند. اینکار سبب میشود تصاویر معمولا به شکل سیاه و سفید ضبط شوند.

تکنولوژی استارلایت سبب می شود تا دیافراگم دوربین ها گشادتر از حالت عادی باشد و همین موضوع سبب می شود تا نور بیشتری وارد لنز شود و تصویر برداری در محیط های کم نور نیز ساده تر شود.

ساختار فناوری استارلایت

ساختار فناوری استارلایت

در خصوص ساختار فناوری استارلایت در دوربین های مداربسته چه چیزی را می دانید؟ در دوربین های مداربسته معمولی معمولا لایه ای به نام WIRING وجود دارد. این لایه در دوربین هایی که دارای فناوری استارلایت هستند به طور کامل حذف شده است. به دلیل حذف این لایه است که نور بیشتر با زاویه شکست کمتر به سطح سنسورها می رسد و درجه دیافراگم نیز معمولا بالاتر از 2 خواهد بود. همین موضوع است که سبب می شود تیرگی هایی که کنار تصویرها وجود دارند و همچنین روشنی هایی که در وسط تصویر وجود دارند در حد متوسط قرار گیرند.

ویژگیهای مهم دوربین های مداربسته استارلایت

برای آن که بدانیم تکونولوژی استارلایت دوربین مداربسته چیست و چگونه کار می کند، می توانیم ویژگی های مربوط به آن ها را نیز بررسی کنیم. با اطلاع از این ویژگی ها می توانید هرچه بهتر و ساده تر این تکنولوژی را بشناسید و از آن استفاده نمایید.

  • کیفیت تصاویر بالا

اولین موردی که مربوط به تکنولوژی استارلایت دوربین مداربسته می شود مربوط به کیفیت بالای تصاویر است. غالبا به دلیل سنسورهای پیشرفته ای که در این نوع از دوربین ها وجود دارد، ضبط تصاویر آن ها با کیفیت بسیار بهتری نسبت به دوربین های مادون قرمز انجام می شود.

  • دید بهتر در شب

مزیت بعدی که در خصوص تکنولوژی استارلایت دوربین مداربسته می تواند وجود داشته باشد مربوط به دید بهتر در شب می شود. دوربین هایی که دارای این نوع از فناوری ها هستند می توانند در هنگام شب تصاویری را ضبط کنند که جزئیات بهتری در آن ها مشخص باشد.

  • کارایی بهتر دوربین ها

کارایی بهتر دوربین ها

مورد بعدی در خصوص کارایی های بهتر دوربین ها است که به دلیل مشخص بودن جزئیات بیشتر در تصاویر مربوط به آن ها می شود. معمولا این مورد برای تشخیص بهتر پلاک خودروها و همچنین چهره افراد استفاده می شود.

  • تصاویر رنگی

داشتن تصاویر رنگی از این دوربین ها در هنگام شب و روز می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. مسلما تصاویر رنگی می توانند جزئیات و کیفیت بهتری را به نمایش بگذارند و همین موضوع باعث می شود  که استفاده از این دوربین ها بیشتر به صرفه باشد.

  • کاهش هزینه های جانبی

مورد بعدی در خصوص کاهش هزینه های جانبی است. با استفاده از تکنولوژی استارلایت دوربین مداربسته می توانید مطمئن باشید که هزینه های مربوط به دوربین همچون پروژکتور و برق مصرفی نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.

  • تفاوت استارلایت و مادون قرمز

دوربین هایی که دارای فناوری استارلایت هستند، چه تفاوتی با دوربین هایی که دارای فناوری مادون قرمز می باشند، دارند؟ معمولا دوربین های مداربسته معمولی که با نور مادون قرمز کار می کنند، نمی توانند در نور کم شب، تصاویر خوبی را با کیفیت بالا ارائه کنند. این در حالی است که دوربین های استارلایت می توانند تصاویری با کیفیت بسیار بالا را ارائه کنند.

جمع بندی

در این مطلب از وب سایت رادار در خصوص تکنولوژی استارلایت در دوربین مداربسته سعی کردیم تا جامع ترین و مهم ترین اطلاعات را بیان کنیم. با در نظر گرفتن این اطلاعات می توانید هرچه و بهتر این نوع از دوربین ها را خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. این فناوری سبب می شود تا دوربین های مداربسته بتوانند در زمان شب نیز تصاویر با کیفیت تری را به ثبت برسانند. البته مسلما این کار سبب می شود تا میزان امنیت محیط نیز افزایش زیادی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *