دسته‌بندی نشده

بررسی کیفیت دستگاه ضبط صدا به صورت کامل

بررسی کیفیت دستگاه ضبط صدا به صورت کامل

یک ضبط صوت با کیفیت بالا بخشی ضروری از جعبه ابزار یک محقق می‌تواند باشد. یک دستگاه ضبط صوت کوچک باید بتواند صداهای ضبط شده را با کیفیت بالایی پخش کند و بعداً آن را به اشتراک بگذارد. کیفیت دستگاه ضبط صدا به مواردی بستگی دارد که اگر آن‌ها را بشناسیم، آنگاه محصولی مناسب را خریداری خواهیم کرد. در این مقاله از فروشگاه رادار مدار بسته با ما همراه باشید تا به بررسی کیفیت دستگاه ضبط صدا به صورت کامل بپردازیم.

کیفیت دستگاه ضبط صدا به چه مواردی بستگی دارد؟

کیفیت این دستگاه به موارد زیر بستگی دارد:

  1. کیفیت صدا
  2. میکروفون‌ها
  3. حذف سر و صدای اضافی محیط
  4. دارا بودن آداپتور تلفن
  5. قابلیت اتصال به کامپیوتر
  6. زمان ضبط صوت و حافظه دستگاه
  7. زمان ضبط صوت و حافظه دستگاه
  8. عمر باتری
  9. وزن پایین و حمل ساده

تاثیر کیفیت صدا بر روی کیفیت دستگاه ضبط صدا
تاثیر کیفیت صدا بر روی کیفیت دستگاه ضبط صدا

اکثر دستگاه‌های ضبط صدا تنظیمات گوناگونی را برای تعیین کیفیت صدا دارند. به عنوان مثال LP (پخش طولانی – پایین‌ترین کیفیت)، SP (پخش استاندارد – کیفیت متوسط) و HQ (کیفیت بالا – بالاترین کیفیت). سطوح بالاتر کیفیت نیاز به حافظه بیشتر و در نتیجه کاهش زمان ضبط دارد.

یک ضبط صوت باکیفیت باید بتواند صداها را با انواع کیفیتی که مد نظرتان است ضبط کند. این دستگاه باید بتواند کیفیت لازم برای ایجاد محصولاتی مانند پادکست یا کلیپ‌های رادیویی و … را فراهم آورد.

تاثیر میکروفون‌ها بر روی کیفیت دستگاه ضبط صدا

اکثر ضبط‌کننده‌های صدا دارای میکروفون داخلی هستند. میکروفون‌های داخلی همه صداهای موجود در محیط را ضبط می‌کنند. بنابراین با داشتن این دستگاه برای ضبط صدا تنها به یک اتاق ساکت نیاز دارید. انتخاب یک ضبط‌کننده صدا که قابلیت اتصال میکروفون خارجی را دارد بهترین گزینه است. در این صورت می‌توانید با توجه به نوع صدایی که قصد دارید ضبط کنید، یک میکروفون یک جهته یا همه جهته را به دستگاه متصل کنید. داشتن میکروفون داخلی و امکان اتصاد میکروفون خارجی به دستگاه می‌تواند محصولی با کیفیت عالی در اختیار مشتری قرار دهد.

حذف سر و صدای اضافی

اگر ضبط‌های خود را در محیطی آرام انجام می‌دهید، دیگر لازم نیست نگران سروصدای اضافی محیط باشد. با این حال، اگر نیاز به ضبط صوت در فضای باز بدون ضبط صدای اضافی دارید (مثلاً در اتاق کنفرانس، کافی شاپ و غیره) آنگاه لازم است دستگاهی انتخاب کنید که قابلیت حذف این صداهای اضافی و نویزها را داشته باشد. حذف نویز اساساً به این معنا است که ضبط‌کننده صوت، نویز پس زمینه را کاهش می‌دهد و صدای ضبط شده را به صورت واضح تری پخش می‌کند. به طور کل حذف سر و صدای اضافی و پخش صدایی بدون نویز بر روی کیفیت دستگاه ضبط صدا تاثیر می‌گذارد.

دارا بودن آداپتور تلفن

یک دستگاه ضبط صوت باکیفیت باید دارای آداپتور تلفن باشد تا اگر بخواهید از دستگاه ضبط صوت برای ضبط مصاحبه‌های تلفنی از تلفن ثابت استفاده کنید این قابلیت را داشته باشد. در این صورت دستگاه ضبط صوت باید درگاهی برای یک آداپتور خارجی داشته باشد تا به تلفن ثابت وصل شود.

قابلیت اتصال به کامپیوتر

ممکن است بخواهید صداهایی را که ضبط کرده‌اید به رایانه انتقال دهید تا در رایانه صوت را ویرایش کنید یا به اشتراک‌ بگذارید و یا از آن رونویسی انجام دهید. برای تعیین کیفیت دستگاه ضبط صدا باید توجه کرد که به کارت SD، درگاه‌های USB داخلی و امکان اتصال به WiFi مجهز باشند. در این صورت می‌توانید صوت را به رایانه انتقال دهید.

فرمت‌های فایل ضبط شده نیز بسیار مهم هستند زیرا برخی از فرمت‌های فایل برای پخش در هر دستگاهی سازگار نیستند و برخی دیگر فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

چهار فرمت رایج فایل ضبط شده توسط دستگاه ضبط شوت که می‌تواند از هر دستگاهی پخش شوند شامل DSS (Digital Speech Standard)، WMA (Windows Media Audio)، WAV (Waveform) و MP3 (MPEG-1 Audio Layer 3) است. فایل‌های DSS برای پخش در رایانه‌های شخصی به نرم افزار مربوط به این فرمت نیاز دارند.

برخی از ضبط‌کننده‌ها فایل‌هایی را در قالب‌های اختصاصی ایجاد می‌کنند که فقط می‌توانند روی خود دستگاه‌ یا با استفاده از نرم افزار همراه آن پخش شوند. اگر یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، ممکن است به نرم افزار تبدیل فرمت مانند Switch یا WavePad از NCH نیاز داشته باشید.

زمان ضبط صوت و حافظه دستگاه

زمان ضبط صوت و حافظه دستگاه

این ویژگی از محصولی به محصول دیگر متفاوت است. ضبط‌کننده‌ها می‌توانند صدا را از 90 دقیقه تا 20 ساعت ضبط و ذخیره کنند. در صورت کمبود فضای ذخیره‌سازی داخلی می‌توان از دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی مانند درایوهای فلش و کارت حافظه استفاده کرد.

زمان ضبط به سطح کیفیتی که برای ضبط انتخاب می‌کنید (LP، SP، HQ و غیره) بستگی دارد. ضبط با کیفیت بالا فضای بیشتری را اشغال می‌کند و زمان ضبط را کاهش می‌دهد. در تنظیمات اگر ضبط با کیفیت پایین‌تر را اعمال کنید آنگاه دستگاه می‌تواند موارد بیشتری را ضبط کند. حالت ایده‌آل یکی از موارد مهم تعیین‌کننده کیفیت دستگاه ضبط صدا به قابلیت اتصال به حافظه خارجی بستگی دارد. در این صورت می‌توانید ضبط طولانی‌تری انجام دهید.

عمر باتری

عمر باتری از جمله نکات مهم در تایین کیفیت دستگاه ضبط صدا است. یک ضبط‌کننده صدا می‌تواند بین 12 ساعت تا 32 ساعت روشن باشد و صدا ضبط کند.

وزن پایین و حمل ساده

یک دستگاه ضبط صوت باید وزن مناسبی داشته باشد تا فرد بتواند آن را با خود حمل کند و هر زمان که به آن نیاز داشته باشد از آن استفاده کند. معمولا اندازه باتری‌ها بر روی وزن دستگاه تاثیر می‌گذارند. ضبط صوت‌هایی که زمان زیادی می‌توانند صدا ضبط کنند و یا روشن باشند باتری با ظرفیت بالایی خواهند داشت که همین امر وزن یک ضبط صوت باکیفیت را افزایش می‌دهد.

سخن آخر

ویژگی‌های بسیاری وجود دارد که بر روی کیفیت دستگاه ضبط صدا تاثیر می‌گذارد. از جمله دارا بودن صفحه‌نمایش LCD، پخش صدای با کیفیت و تعیین کیفیت صدا، نمایش پوشه‌های موجود در دستگاه، اتصال به سایر دستگاه‌ها و غیره. هر چند ویژگی‌های اضافی در بیشتر موارد به معنای قیمت بالای دستگاه خواهد بود. جهت خرید دستگاه ضبط صدا مناسب و بسته به نیاز و بودجه‌ای که دارید می‌توانید به فروشگاه رادار مدار بسته مراجعه کنید و محصول مورد نظرتان را به صورت غیر حضوری سفارش دهید. فروشگاه رادار مدار بسته عرضه‌کننده انواع محصولات صوتی، حفاظتی و نظارتی بوده و محصولات را با بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *