دوربین مدار بسته

آشنایی با دوربین مدار بسته خورشیدی

آشنایی با دوربین مدار بسته خورشیدی و کیفیت

امروزه با زیاد شدن مصرف برق و به میان آمدن صحبت از صرفه جویی، یافتن راه‌هایی جهت کاهش مصرف انرژی و یا راه‌های جایگزین اهمیت بسیاری یافته است. در جهان امروز راه‌های بی‌شماری جهت حذف کردن مصرف کابل و سایر موارد مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از انرژی خورشیدی یکی از مواردی است که در چند دهه اخیر مورد توجه بسیاری از تولید کنندگان قرار گرفته است. چنان چه تمایل به آشنایی با دوربین مدار بسته خورشیدی دارید با ما همراه باشید زیرا ما در این مطلب قصد داریم شما را با دوربین مداربسته خورشیدی، نحوه نصب و امکانات آن آشنا کنیم.

دوربین مداربسته خورشیدی چیست؟

آشنایی با دوربین مدار بسته خورشیدی و کیفیت

 

دوربین‌های مداربسته خورشیدی از انواع دوربین‌های مدار بسته هستند که در مکان‌هایی که امکان کابل کشی و برق رسانی وجود ندارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این دوربین‌ها انرژی مورد نیاز از طریق پنل خورشیدی تامین می‌شود. و همچنین سیستم‌های خورشیدی به طور مستقل از شبکه off grid می‌تواند انرژی مورد نیاز تمامی سیستم‌های امنیتی از جمله دوربین‌های مداربسته را تامین کند. از آن‌جایی که عملکرد و کارایی این دوربین‌ها ارتباط مستقیمی با ولتاژ برق تامین‌کننده منبع آن دارند، لازم است منبع تغذیه (پنل تامین‌کننده ولتاژ) را متناسب با دوربین تهیه کرد تا ولتاژ مناسبی از برق تامین شود و بتوان از برق تولید شده توسط منبع به صورت 24 ساعته استفاده کرد.

نکته

برای این‌که دوربین‌های مداربسته خورشیدی در شرایط آب و هوایی خاص و یا در هنگام شب و تاریکی که نور خورشید وجود ندارد بتوانند عملکرد لازم را داشته باشند. یک منبع تغذیه پشتیبان جهت جایگزینی در نظر گرفته شده است. این منبع تغذیه، انرژی خورشیدی را ذخیره نموده و در هنگام نیاز ولتاژ مورد نیاز دوربین‌ها را تامین می‌کند. و همچنین باعث می‌شود که دوربین در شرایط آب و هوایی خاص از کار نیفتد. البته باید توجه داشت که برای عملکرد مناسب این دوربین مداربسته در شب، باید از دوربین مداربسته مخصوص دید در شب بهره گرفت.

بی سیم بودن دوربین‌های مداربسته خورشیدی، استفاده از آن‌ها را در فضای داخلی و خارجی راحت‌تر کرده است زیرا اکنون می‌توانید بدون نیاز به پریز برق، دوربین را در هر نقطه که مد نظرتان است قرار دهید. این دوربین‌های مداربسته از هر نظر مستقل عمل نموده و با خرید یک دوربین مخفی سیم‌کارتی، دیگر برای انتقال تصویر دوربین‌ها نیازی به تهیه مودم نیست. این دوربین همچنین می‌تواند از وای فای هات اسپات ایجاد شده توسط دوربین استفاده نموده و دیگر تجهیزات ارتباط بی‌سیم مانند تلفن همراه و رایانه را به این نقطه اتصال مرتبط کند تا از این طریق آن‌ها نیز بتوانند از اینترنت موجود استفاده کنند.

همچنین بخوانید: روش عیب ‌یابی دوربین مدار بسته چگونه است؟

آشنایی با دوربین مدار بسته خورشیدی و اجزای آن

این دوربین‌ها از اجزای زیر تشکیل شده‌اند:

  • پنل خورشیدی
  • دوربین
  • منبع ذخیره انرژِی
  • شارژر کنترلر خورشیدی

هر دوربین مدار بسته برای بازدهی به مقدار مشخصی برق نیاز دارد که باید با پنل تامین‌کننده ولتاژ آن تناسب داشته باشد. در دوربین مداربسته خورشیدی انرژی مورد نیاز دوربین، از طریق پنل خورشیدی تامین می‌شود. برای تامین ولتاژ مورد نیاز، باید منبع تغذیه را متناسب با نوع دوربین تهیه کرد تا ولتاژ برق مناسبی برای آن تامین شود، در غیر این صورت دوربین از کار خواهد افتاد. توصیه می‌شود پیش از خرید پنل‌های خورشیدی اطلاعات کاملی در رابطه با نوع دوربین و میزان ولتاژ مورد نیاز آن داشته باشید و با توجه به نوع دوربین پنل مناسب را خریداری کنید. زیرا عملکرد و کارایی دوربین‌ها ارتباط مستقیمی با ولتاژ برق تامین‌کننده منبع آن خواهد داشت.

نصب دوربین مداربسته خورشیدی

آشنایی با دوربین مدار بسته خورشیدی و نصب

پس از آشنایی با دوربین مدار بسته خورشیدی ، خوب است درباره نحوه نصب این دوربین نیز اطلاعاتی داشته باشید. نصب این دوربین‌ها در ویلا‌ها، باغ‌ها و یا مناطق دور افتاده که دسترسی به برق آن محدود و یا سخت می‌باشد، مقرون به صرفه و کارامد است. برای نصب این نوع دوربین‌های مداربسته نیاز به تجهیزات خاص و افراد متخصص در این زمینه می‌باشد و نکاتی برای نصب آن‌ها باید رعایت شود.

یکی از نکات مهم در نصب این نوع سیستم‌های مداربسته، انتخاب دوربین مداربسته ضد آب است. به این دلیل که این دوربین‌ها در محیط‌های خارجی قرار می‌گیرند. حتما بایستی از جعبه‌های مخصوص و ضد آب برای ممانعت از نفوذ هر گونه گرد و غبار، باران و … به دوربین استفاده شود. نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد نحوه ی‌قرار گرفتن پنل خورشیدی می‌باشد. جهت قرار گرفتن این پنل‌ها همواره باید به نحوی باشد که بیشترین انرژی را از خورشید دریافت کند. توصیه می‌شود پنل‌ها در راستای خط استوا قرار بگیرند، زیرا این بهترین حالت است و پنل‌ها می‌تواند بیشترین انرژی خورشیدی را دریافت کنند.

هرچه دوربین مدار بسته نصب راحت‌تری داشته باشد احتمال خطای تکنسین‌ها نیز کمتر شده و پنل‌ها با دقت و کارایی و مهارت بالاتری نصب می‌شود. در هنگام خرید لازم است حتما کاتالوگ دستگاه و اطلاعات آن را بخوانید.

کلام نهایی

در این مقاله از فروشگاه رادار مدار بسته تلاش شد تا به آشنایی با دوربین مدار بسته خورشیدی بپردازیم. پاسخ جامع و کاملی بدهیم. قیمت دوربین‌های مداربسته خورشیدی با توجه به نوع دوربین مدار بسته، کارایی دستگاه و همچنین میزان دقت آن‌ها متغییر است. و هر چه این ویژگی‌ها بهتر باشد قیمت دوربین مدار بسته نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در صورت وجود هرگونه سوال در رابطه با دوربین مدار بسته خورشیدی می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در وب سایت با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *