دوربین مدار بسته

آشنایی با دوربین مدار بسته تحت شبکه

آشنایی با دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟ چه اطلاعاتی از این نوع از دوربین ها دارید؟ آیا می دانید ویژگی های مربوط به دوربین های مداربسته تحت شبکه شامل چه مواردی می شود؟ در ادامه در خصوص این موارد و همچنین نکات بسیار بیشتر و تکمیلی تری که در این زمینه وجود دارد صحبت خواهیم کرد.  سعی می کنیم تا شما را هرچه بهتر و بیشتر با این موضوع آشنا سازیم. فراموش نکنید که کسب اطلاعات تکمیلی و جامع می تواند به شما کمک کند تا خرید بسیار بهتری را داشته باشید. از این بابت دچار هیچ گونه مشکل نشوید.

دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟

ابتدا باید بدانیم که دوربین مداربسته تحت شبکه چیست، آیا این نوع از دوربین در پک دوربین تحت شبکه وجود دارد و سپس به این موضوع بپردازیم که این نوع از انواع دوربین مدار بسته چه ویژگی هایی دارند.

دوربین های مداربسته معمولا به دو روش تحت شبکه و یا استفاده از کابل می توانند اطلاعات را منتقل کنند. این موضوع سبب می شود تا میزان سرعت انتقال اطلاعات نیز متفاوت باشد. در دوربین های تحت شبکه اطلاعات که شامل صوت و تصویر می شوند. در یک شبکه و از طریق پروتکل های شبکه انتقال پیدا می کنند. این موضوع به معنای آن است که پردازش تصاویر در داخل خود دوربین انجام میشود و تصویر نهایی به نمایشگر منتقل می شوند.

اولین بار در سال 1996 بود که دوربین های تحت شبکه را ساختند. از آن سال تاکنون پروسه پردازش تصاویر، کیفیت تصاویر و همچنین فضای ذخیره سازی این دوربین ها بسیار افزایش پیدا کرده است. همین پیشرفت های روز افزون بوده است که سبب شده در حال حاضر این دوربین ها بتوانند از دوربین های آنالوگ پیشی بگیرند و جای آن ها را در بازار دوربین تحت شبکه وایفای، رادار مدار بسته و… بگیرند.

مزیت های دوربین های تحت شبکه

مزیت های دوربین های تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه چه مزیت هایی دارد؟ ابتدا به بررسی این مزیت ها و سپس به بررسی معایب و مشکلاتی که در پی استفاده از این دوربین ها می تواند به وجود بیاید، خواهیم پرداخت.

  • استفاده از بستر اینترنت

دوربین های تحت شبکه به طور کلی می توانند برخلاف دوربین های آنالوگ عمل کنند. یعنی این نوع دوربین ها برای انتقال تصاویر به کابل نیازی ندارند و صرفا از بستر اینترنت این کار را انجام میدهند.

  • قابلیت مکالمه

مزیت بعدی آن است که دوربین مدار بسته تحت شبکه می تواند صدای دو طرفه را از طریق همین شبکه ها جابجا کند و این موضوع سبب می شود تا دوربین مورد نظر ما همچون یک تلفن همراه عمل کند. با استفاده از این مزیت می توانید هم افرادی که در محیط قرار دارند را کنترل کنید و هم می توانید با آن ها ارتباط برقرار کرده و صحبت کنید.

  • سرعت عملکردی

سرعت انتقال اطلاعات در این مدل از دوربین ها بالاتر است و همین موضوع می تواند اهمیت بسیار زیادی در این زمینه داشته باشد. سرعت انتقال اطلاعات به دلیل استفاده از اینترنت به جای کابل برای انتقال دیتاها است.

  • قابلیت هوش مصنوعی

حتما در مورد هوش مصنوعی چیزهایی را شنیده اید. این پدیده می تواند به بشر کمک کند تا هرچه راحت تر فکر کرده و کارهایش نیز ساده تر شود. در این نوع از دوربین ها نیز از هوش مصنوعی استفاده می شود. هوش مصنوعی یکی از پدیده هایی است که می تواند عملکرد دوربین های مداربسته را ارتقا دهد و هرچه بیشتر و بهتر به ثبت و ضبط تصاویر کمک کند.

  • روش های انتقال دیتاها

در دوربین های تحت شبکه معمولا دیتاها از طریق روش ها و همچنین پروتکل هایی منتقل می شوند که شامل مواردی همچون WPA, TKIP, WPA2, AES هستند. استفاده از این روش های انتقال اطلاعات می تواند امنیت دیتاها را هرچه بهتر و بیشتر تضمین کند.

معایب دوربین های مداربسته

معایب دوربین های مدار بسته

در خصوص معایب این نوع از دوربین ها چه می توان گفت؟ در این قسمت به برخی از نکات منفی این دوربین ها اشاره خواهیم کرد که سبب می شوند برخی از مشتریان و خریداران در خصوص خریدن آن ها دچار شک و تردید شوند.

  • قیمت

اولین موضوع مربوط به قیمت دوربین مداربسته تحت شبکه می شود. این دوربین های مداربسته نسبت به دوربین های آنالوگ قیمت بسیار بالاتری است و البته این موضوع با توجه به آپشن ها و ویژگی هایی که این دوربین ها ارائه می دهند نیز کاملا منطقی به نظر می رسد.

  • امکان هک شدن

همان طور که گفتیم انتقال اطلاعات در این دوربین ها از طریق شبکه های عمومی همچون فضا و بستر اینترنت است. همین موضوع باعث می شود تا امکان هک شدن این دوربین ها به وجود بیاید. نکته بسیار مهمی است و برای برخی از سازمان هایی که امنیت تصاویر ضبط توسط دوربین های آن ها اهمیت زیادی دارد، می تواند بسیار مهم باشد.

جمع بندی

مواردی که در خصوص دوربین مداربسته تحت شبکه مطرح شد، مواردی هستند که هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف این نوع از دوربین ها را بیان می کنند. در صورتی که نسبت به این موضوعات آگاهی کاملی داشته باشید، می توانیم بگوییم که دوربین مداربسته را شناخته اید و حالا می توانید انتخاب بسیار بهتری کنید. یکی از مهم ترین مواردی که نباید فراموش کنید نیز این است که بایستی به طور حتم یک فروشگاه معتبر و مناسب را انتخاب کرده و سپس با توجه به راهنمایی ها و توصیه هایی که از کارشناسان بخش فروش دریافت می کنید، خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *