دوربین مدار بسته

یو پی اس دوربین مدار بسته (UPS) چیست و چه کاربردی دارد؟

یو پی اس دوربین مدار بسته (UPS) چیست و چه کاربردی دارد؟

یو پی اس دوربین مدار بسته چیست و چه کاربردی در این مدل از دوربین‌ها دارد؟ معمولاً برای آن که بتوانید در مورد دوربین‌های مدار بسته اطلاعات بهتر و دقیق‌تری را به دست‌آورید، لازم است تا در مورد جزئیات مربوط به آن‌ها نیز کاملاً مطمئن باشید. فراموش نکنید که یو پی اس‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که در دوربین‌های مدار بسته وجود دارند و همین موضوع سبب می‌شود که در طول این مقاله به این موضوع بپردازیم.

یو پی اس دوربین مدار بسته چیست؟

یو پی اس دوربین مدار بسته چیست؟

ابتدا به بررسی ماهیت یو پی اس‌های موجود در انواع مختلف دوربین‌های مدار بسته می‌پردازیم و سپس سعی می‌کنیم تا به کاربرد‌هایی که آن‌ها دارند، اشاره کنیم. یو پس اس‌ها در واقع به عنوان منبع‌های برق اضطراری هستند که در دوربین‌های مدار بسته کار گذاشته می‌شوند. سازمان و یا به طور کلی ساختمانی را تصور کنید که نیاز به محافظت شدید با دوربین‌ها دارد. اگر دائماً برق در این ساختمان قطع شود، مسلماً دوربین‌ها نیز دائم خاموش و روشن شده و ممکن است در همان زمان قطعی برق و خاموشی دوربین‌ها، اتفاقات مهمی رخ دهد که ثبت نشوند.

یو پی اس‌ها دقیقاً به همین دلیل در دوربین‌ها کار گذاشته می‌شوند تا اجازه خاموشی را به دوربین‌ها نداده و کمک کنند تا تصاویر دقیق و کاملی ثبت و ضبط شود.

کاربرد‌های دستگاه ups دوربین مدار بسته

اما این مدل از دستگاه‌ها دارای چه کاربرد‌هایی هستند؟ مسلماً اگر بخواهید این مدل از دستگاه‌ها را هرچه بهتر بشناسید، لازم است تا با کاربرد‌ها و کارکرد‌هایی که دارند نیز آشنا شوید.

  • تأمین برق اضطراری

اولین مورد در خصوص تأمین برق اضطراری است. زمانی که برق ساختمان دچار قطعی می‌شود، این دستگاه‌ها می‌توانند جایگزین برق شده و جلوی خاموشی دوربین‌ها را بگیرند.

  • جلوگیری از ریست شدن دستگاه‌ها

جلوگیری از ریست شدن دستگاه‌ها

یکی از عواملی که می‌تواند سبب شود تا دوربین‌های مدار بسته دچار پدیده‌ای به نام اورلود یا ریست شدن شوند، مربوط به افت ولتاژ ناگهانی در سیستم یا همان شبکه است. زمانی که افت ولتاژ ناگهانی را مشاهده می‌کنید، این موضوع را نیز می‌بینید که دستگاه‌ها ریست می‌گردند. همین مسأله سبب می‌شود تا تصاویر ضبط شده در بسیاری از مواقع از دست روند. در صورتی که یو پی اس دوربین مدار بسته‌ وجود داشته باشد، خیالتان از این بابت راحت خواهد بود و می‌دانید که جلوی این موضوع گرفته خواهد شد.

  • جلوگیری از بروز نویز

مورد بعدی در خصوص جلوگیری از بروز نویز در تصاویر است. معمولاً نویز و یا اختلالات بسیار ریز برفکی مانند می‌تواند بنا به دلایل مختلفی باشد. وجود یو پی اس‌ها می‌تواند از این موضوع جلوگیری کند. و سبب شود تا این نوع از نویز‌ها به طور کامل از روی تصاویر دوربین‌ها برطرف شوند.

  • جلوگیری از افزایش ولتاژ

همان طور که افت ولتاژ ناگهانی می‌تواند سبب بروز مشکلات بسیار زیادی شود. افزایش ولتاژ ناگهانی نیز می‌تواند مشکلات مربوط به خودش را داشته باشد. فراموش نکنید که افزایش ولتاژ‌ها علاوه بر خرابی تصاویر می‌توانند سبب سوختگی سیستم، سیم کشی‌ها و… نیز شوند.

جمع‌بندی

مواردی که در طول این مقاله در خصوص یو پی اس دوربین مدار بسته مطرح شد، مواردی هستند که می‌توانید در هنگام خریدن دوربین‌ ها و یا حتی نصب آن‌ها در نظر داشته باشید. مسلماً زمانی که از این موارد مطلع باشید، می‌توانید با خیالی آسوده‌تر این دوربین ‌ها را نصب کرده و از آن‌ها استفاده نمایید. در کنار تمامی مطالب و مواردی که مطرح شد، لازم است بدانید که اگر خرید یو پس اس‌ها و یا حتی دوربین‌ های مدار بسته را از فروشگاه معتبر و مطمئنی انجام ندهید، احتمال این موضوع وجود دارد که هزینه‌های شما به طور کامل بی‌فایده باشد و محصولات بی‌کیفیتی را خریداری نمایید.

به همین جهت است که لازم می‌دانید تا به شما گوشزد کنیم که در همان گام‌های ابتدایی، نخست فروشگاه مناسبی را انتخاب نمایید. یکی از بهترین فروشگاه ها در زمینه خرید دوربین مدار بسته و لوازم جانبی آن، فروشگاه رادار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *