دوربین مدار بسته

ضبط نشدن صدا دوربین مدار بسته

ضبط نشدن صدا دوربین مدار بسته

علت ضبط نشدن صدا توسط دوربین مدار بسته چیست؟

مشاغل بسیاری هستند که دوربین مدار بسته، نقش اساسی و مهمی را در تامین امنیت کارکنان و کسب و کارها ایفا می‌کند. دوربین‌های مدار بسته در بهترین نقاط محل کار نصب گردیده و تصویر و صدا را ثبت و ضبط می‌کنند. اما در برخی از اوقات، ضبط نشدن صدا دوربین مدار بسته، به یک چالش تبدیل شده و کارفرما مایل است بداند علت ضبط نشدن صدا توسط دوربین مداربسته چیست؟ در این مقاله از فروشگاه رادار مدار بسته، قصد داریم دلایل این موضوع را بررسی و ارزیابی کنیم. لذا تا انتها با ما همراه باشید.

آیا می توان صدا را توسط دوربین مدار بسته ضبط کرد؟

در جواب پرسش مطرح شده باید گفت که بله. در صورت داشتن یک دوربین مدار بسته مناسب، علاوه بر تصویر، امکان ثبت و ضبط صدا نیز وجود دارد ولی به دلیل مسائل امنیتی، بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها، گزینه ضبط صدا را غیر فعال می‌کنند.

به طور کلی دو نوع دوربین مدار بسته وجود دارد که نحوه ضبط و پخش صدا را تعیین می‌کند. این دو نوع دوربین عبارتند از:

  • دوربین مداربسته آنالوگ
  • دوربین تحت شبکه یا IP

نکته مهم اینکه، تفاوتی ندارد از کدام نوع سیستم استفاده می‌کنید. هم دوربین آنالوگ و هم تحت شبکه، توانایی ثبت و ضبط صوت را نیز دارند اما در بسیاری از مواقع، تصمیم گرفته می‌شود که ویژگی ضبط صدا اجرا نگردد. در ادامه به بررسی علت ضبط نشدن صدا دوربین مدار بسته می‌پیرادزیم.

همچنین بخوانید: پنج نکته مهم هنگام خرید دوربین مدار بسته که باید رعایت کنید

علل ضبط نشدن صدا توسط دوربین مدار بسته

ضبط نشدن صدا دوربین مدار بسته و علل

پیش از آنکه به سراغ علل ضبط نشدن صدا توسط دوربین مدار بسته بروید بهتر است مطمئن شوید که آیا دوربین شما، قابلیت ضبط صدا را دارد یا خیر. برای فهمیدن این موضوع، ساده‌ترین راهکار این است که مدل دوربین مداربسته خود را در اینترنت جستجو کرده تا ببینید آیا قابلیت ضبط صدا را دارد یا نه. با مراجعه به کاتالوگ نیز می‌توان از این مهم مطلع شد.

اما اگر می‌خواهید بدانید مشکلات ضبط صدا در دوربین‌های مدار بسته، به چه چیزی بر می‌گردد، توجه شما را به موارد گفته شده زیر جلب می‌نماییم:

  • عدم اتصال دوربین به میکروفون:

لازم است بدانید دوربین‌های آنالوگ، میکروفون داخلی یا پورت اتصال میکروفون ندارند. اما اگر دوربین مدار بسته شما تحت شبکه است، می‌توانید با تنظیمات نرم افزاری و یا دستگاه NVR این ویژگی را فعال کرده و مشکل ضبط نشدن صدا را توسط دوربین مداربسته حل کنید.
اگر دوربین مداربسته تحت شبکه میکروفون داخلی نداشته باشد، احتمال زیاد پورت اتصال میکروفون دارد که آنهم توسط یک فیش AV به خروجی میکروفون دوربین وصل گردیده و دیتای میکروفون و دوربین از طریق همان کابل منتقل می‌شود. بنابراین در صورت نبود صدا بایستی این کابل در بازه‌های زمانی مختلف مرتبا چک شود.

  • متصل نبودن میکروفون به دستگاه DVR:

اگر دوربین مداربسته آنالوگ بوده و قابلیت ضبط صدا را داشته باشد، ممکن است مشکل صدا به خاطر عدم اتصال دستگاه DVR به میکروفون باشد. جهت اتصال مستقیم میکروفون به DVR، باید از یک کابل کواکسیال و یک سوکت AV استفاده نمود.

  • تنظیمات نرم افزاری:

ضبط نشدن صدا دوربین مدار بسته و تنظیمات نرم افزاری

در اکثر اوقات مشکل صدای دوربین مدار بسته به تنظیمات نرم افزاری بر می‌گردد. به منظور گرفتن خروجی از میکروفون، چند تنظیم ساده وجود دارد:
نخست آنکه در بخش تنظیمات دوربین، گزینه audio یا Enable را تیک دار و فعال کنید. برای این کار با وارد کردن IP دوربین در مرورگر، وارد داشبورد تنظیمات شوید.
در گام دوم، گزینه audio را نیز در دستگاه NVR فعال نمایید. برای این منظور کافی است خروجی HDMI را به مانیتور و دوربین‌ها را به دستگاه NVR وصل کنید. سپس در بخش منو به دنبال اسپیکر یا بلندگو رفته و بر روی آن کلیک نمایید. ضمنا خروجی صدای NVR را مستقیما به میکروفون یا اسپیکر نیز می‌توانید متصل کنید.
همچنین اگر می‌خواهید صدا را در کامپیوتر و یا موبایل خود داشته باشید، از منوی دستگاه NVR وارد Encoding شده و بر اساس شماره کانال دوربین، تیک فعال سازی صدا را بزنید. (توجه داشته باشید که گزینه Encoding در همه دوربین‌ها یکسان نمی‌باشد.)

سخن پایانی

مشکل ضبط نشدن صدا دوربین مدار بسته، یک مشکل رایج است که در این مقاله از فروشگاه رادار مدار بسته، به چند مورد از مهمترین دلایل و راه‌های حل آن اشاره گردید.
اگر قصد خرید دوربین مدار بسته‌ای را دارید که قابلیت ضبط صدا هم داشته باشد، بهتر است پیش از انجام خرید خود، مدلهایی که توانایی ضبط صوت را دارند شناسایی نموده و از میان آنها خرید خود را انجام دهید تا بعدا به مشکل برخورد نکنید.

مخاطبین عزیز می‌توانند از طریق فروشگاه اینترنتی پیش روی، انواع دوربین‌های مداربسته زیر را تهیه نمایند:

  1. پک دوربین مداربسته تحت شبکه
  2. دوربین تحت شبکه خورشیدی
  3. دوربین تحت شبکه سیم کارتی
  4. دوربین تحت شبکه وایفای
  5. دوربین کوچک
  6. گجت‌های هوشمند دوربین‌دار

بعلاوه انواع ردیاب، هندزفری نامریی، مودم همراه 4جی، دستگاه فرکانس‌یاب و دستگاه ضبط صدا را نیز می‌توان سفارش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *