دسته‌بندی نشده

روش متصل کردن دوربین بی سیم به تلفن همراه

روش متصل کردن دوربین بی سیم به تلفن همراه

دوربین‌های مداربسته یکی از پرکاربردترین سیستم‌های امنیتی هستند که در ساختمان‌های مختلف دیده می‌شوند. از دوربین مدار بسته برای تأمین امنیت ساختمان، محل کار و سیستم امنیتی بانک‌ها هم استفاده می‌شود. با اتصال دوربین‌های مداربسته به کامپیوتر و تلفن‌های همراه می‌توانید از راه دور و حتی زمانی که در سفر هستید امنیت خانه و محل کار خود را در نظر بگیرید. در این مقاله از سایت فروشگاه رادار مدار بسته می‌خواهیم گام به گام نحوه اتصال دوربین بی سیم به تلفن همراه را برای شما شرح دهیم پس تا انتها مقاله ما را همراهی بفرمایید.

اتصال دوربین بی سیم به تلفن همراه امکان‌پذیر است؟

اتصال دوربین بی سیم به تلفن همراه امکان‌پذیر است؟

وصل کردن دوربین‌های مداربسته به گوشی از قابلیت بسیار مهم سیستم‌های CCTV است که بستر آن با بهبود سرعت اینترنت فراهم شد. در چند سال اخیر دوربین مدار بسته، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های امنیتی برای ساختمان بوده است. اتصال این دوربین‌ها به گوشی از قابلیت‌های جدیدی است که طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با این تکنولوژی علاوه بر امکان کنترل تصاویر دوربین‌های مداربسته روی مانیتور، می‌توان همزمان از روی صفحه گوشی هم این کار را انجام داد.

شما قادرید هر جا که هستید تصاویر مکانی را که در آن دوربین نصب کرده‌اید به شکل آنلاین تماشا کنید.

مراحل نصب اتصال دوربین بی سیم به تلفن همراه

مراحل نصب اتصال دوربین بی سیم به تلفن همراه

همان طور که اشاره کردیم دوربین‌های مداربسته را می‌توان به تلفن همراه متصل کرد تا از طریق آن بتوان محلی را که می‌خواهیم تحت نظر بگیریم. مراحل این اتصال شامل موارد زیر می‌شوند:

  • قدم اول

در این مرحله دستگاه را به مانیتور وصل کنید. این اتصال به دو روش امکان‌پذیر است و تفاوتی نمی‌کند که از کدام استفاده کنید. روش اول اتصال این دستگاه به مانیتور از طریق کابل HDMI و روش دوم هم اتصال از طریق کابل VGA است.

  • قدم دوم

در این مرحله باید به قسمت منو دستگاه DVR وارد شوید و تنظیمات شبکه را مطابق تصویر زیر تنظیم کنید. در واقع برای این کار باید به قسمت شبکه یا همان NETWORK وارد شوید و بعد تنظیمات دستگاه را تغییر دهید. بعد از این کار تغییرات را ذخیره کنید و دستگاه را یک بار خاموش یا روشن کنید.

  • قدم سوم

در این مرحله از اتصال دوربین بی سیم به گوشی، تنظیمات مودم را بر اساس مراحل زیر تغییر دهید:

_ در ابتدا با یک کامپیوتر و یا لپ تاپ به اینترنت همان مودمی وصل شوید که دوربین مداربسته به آن نصب است.

_ اینترنت اکسپلورر را باز کنید و در بالا قسمت آدرس بارکد ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ و یا ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱ را وارد کنید.

_ بعد از این قسمت از اتصال دوربین بی سیم، یک صفحه باز می‌شود که در هر دو قسمت name Userو Passwordکلمه admin را باید ثبت کنید.

  • در اینجا ذکر چند نکته لازم است‌ اولین موردی که باید به آن اشاره کنیم این است اگر با وارد کردن کلمه ادمین وارد تنظیمات نشدید در هر دو قسمت کلمه user را می‌توانید وارد کنید.
  • حین وارد کردن کلمه ادمین و یا یوزر کیبورد باید در حالت انگلیسی باشد.
  • اگر یا تمام این روش‌ها توانستید وارد قسمت تنظیمات مودم شوید، باید بدانید که یک نفر رمز دوم مودم دوربین مداربسته را قبلا تغییر داده است.
  • رمز تنظیمات مودم با رمزی که برای وای فای تعیین میشود، فرق می‌کند. رمز وای فای همان عددی است که می‌توان با موبایل به اینترنت آن وصل شد اما رمز تنظیمات مودم رمزی است که می‌توان با آن وارد بخش تنظیمات مودم شد و رمز وای فای را در آن تنظیم کرد.
  • قدم چهارم

بعد از اتصال کابل به دستگاه DVR کابل تصویر را که از دستگاه به مانیتور متصل کرده‌ایم از آن جدا می‌کنیم سپس DVR را به مودم متصل می‌کنیم. برای اتصال این دستگاه به مودم به یک کابل شبکه نیاز است. کابل شبکه همان کابلی است که از طریق آن می‌توان کامپیوتر را به مودم متصل کرد. اگر مودم به دستگاه DVR نزدیک باشد بهتر است اتصال dvr را به مودم از طریق کابل انجام بگیرد.

علت آن هم این است که امواج کمتری ساطع می‌شود، سرعت انتقال اطلاعات از دوربین بی سیم بیشتر خواهد شد و احتمال هک شدن دوربین توسط همسایه‌ها نیز کمتر می‌شود.

  • قدم پنجم

در این مرحله تنظیمات را چک میکنیم. برای این کار به وسیله همان کامپیوتری که به مودم متصل شده‌ایم به DVR وصل می‌شویم و آن را روشن می‌کنیم. بعد از آن اینترنت اکسپلور را باز می‌نماییم.

در قسمت بالای صفحه اینترنت اکسپلورر در قسمت جستجو عدد ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۷:۸۰ را وارد کرده و بعد هم گزینه اینتر را می‌زنیم. در این قسمت ممکن است یک پیامی ظاهر شود که از ما بخواهد یک فایل را دانلود کنیم در این صورت این کار را انجام دهید و بعد هم یوزر و پسورد را وارد کنید.

اگر این دو گزینه را نمی‌دانید به دفترچه راهنما مراجعه کنید و یا id=admin & password=password. را وارد کنید. اگر در سیستم مانیتور توانستید تصویر دوربین مداربسته را ببینید یعنی تمام مراحل را به درستی انجام داده‌اید.

  • قدم ششم

آخرین مرحله کنترل دوربین بی سیم توسط موبایل است که برای این کار باید به بخش دریافت نرم افزار موبایل خود بروید و نرم افزار SUPERLIVEHD را دانلود کرده و نصب کنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با مراحل اتصال دوربین بی سیم به تلفن همراه آشنا کنیم. اگر شما هم قصد دارید برای محل کار یا زندگی خود دوربین مداربسته نصب کنید قطعاً با اتصال آن به تلفن همراه خود می‌توانید در هر نقطه‌ای که بودید، مکان مورد نظر خود را کنترل کنید.

برای اینکه بتوانید اطلاعات خود را در این خصوص کامل‌تر کنید و یا سوالات تخصصی خود را بپرسید می‌توانید از کارشناسان فروشگاه رادار بی سیم استفاده کنید. همکاران ما در تلاش‌اند تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *