دوربین مدار بسته

روش عیب ‌یابی دوربین مدار بسته چگونه است؟

روش عیب ‌یابی دوربین مدار بسته چگونه است؟

عیب یابی دوربین مداربسته به چه شکلی انجام می‌شود؟ آیا عیب یابی این نوع از دوربین ‌ها به این صورت می‌باشد که باید به شکل خاصی این کار را انجام دهند و یا آن که هر کسی می‌تواند این فعالیت را انجام دهد؟ در هر صورت نیاز است تا عیب یابی دوربین ‌های مداربسته را به شکلی که برای همگان قابل درک و فهم باشد، توضیح دهیم. این موضوع سبب می‌شود تا عیب یابی ‌هایی که قرار است انجام شوند، به شکل کاملاً درست و اصولی باشند.

عیب ‌یابی دوربین مداربسته

عیب ‌یابی دوربین مدار بسته

به طور کلی ۱۰ مورد عیب وجود دارد که می‌تواند در دوربین‌ های مداربسته رخ دهد. این موضوع سبب می‌شود تا درک شفاف‌تر و بهتری را از موضوع پیدا کنید. فراموش نکنید که هر کدام از این عیب‌ها می‌تواند به وجود نقص در یکی از بخش‌های دوربین مدار بسته‌ مربوط شود و همین موضوع سبب می‌شود تا اگر به درستی نتوانید عیب‌های دوربین‌ ها را تشخیص دهید، متحمل پرداخت هزینه‌های بالایی نیز شوید.

  • خاموشی رنگ‌ها

اولین مورد در خصوص خاموش بودن رنگ‌ها می‌شود. در دوربین‌ های مداربسته موضوعی به نام تعادل رنگ سفید وجود دارد. با وجود تنظیماتی که مربوط به این موضوع می‌شود، می‌توان گفت که دوربین‌ ها می‌توانند رنگ‌های موجود در محیط را تنظیم کرده و به همان شکل واقعی خودشان ذخیره نمایند. گاهی اوقات این مسأله دچار مشکل شده و رنگ‌ها نمایش داده نمی‌شوند و یا دچار تحریف می‌شوند.

برای حل این مشکل ابتدا باید تنظیمات دوربین را بررسی کنید و در صورتی که تنظیمات آن درست بود و یا به صورت اتوماتیک انجام می‌شد، بهتر است زاویه دوربین را به سمت پایین آورده و آن را دور از نوری که از سمت آسمان تابیده می‌شود، کنید. به طور کلی باید این موضوع را بررسی کنید که دوربین از منبع نوری که بر روی لنز اثر منفی می‌گذارد، دور کنید.

  • سیاه و سفید بودن تصویر

در عیب یابی دوربین مداربسته می‌توان با سیاه و سفید بودن تصویر نیز مواجه شد. در این مورد با آن که دوربین از نوع رنگی است، تمامی تصاویر به شکل سیاه و سفید دیده می‌شوند. این موضوع می‌تواند دو دلیل عمده و بزرگ داشته باشد. اولین مورد آن است که میزان نور محیط کم باشد. این مسأله به آن دلیل است که معمولاً دوربین ‌های مداربسته تنها در شرایطی قادر به تشخیص رنگ‌ها هستند که نور محیط کافی باشد. در صورتی که نور محیط کم باشدف تصاویر نیز سیاه و سفید خواهند بود. مورد بعدی نیز مربوط به عدم مناسب بودن تنظیمات می‌شود.

اما برای حل این مشکل چه راهکاری وجود دارد؟ اولین کار آن است که از میزان نور محیط و کافی بودن آن برای لنز دوربین به منظور تشخیص رنگ‌ها مطمئن شوید. در صورتی که نور محیط کافی نیست، بهتر است یک منبع نور مناسب با زاویه درست را در محیط قرار دهید.

روش‌های بعدی اطمینان از فیلم ورودی و فیلم خروجی دوربین است. این کار باید توسط متخصص این کار انجام شود.

  • وجود خطوط افقی روی تصویر دوربین

مورد بعدی که در عیب یابی دوربین مدار بسته‌ها می‌تواند پر رنگ باشد و بسیار زیاد نیز پیش بیایدف مربوط به وجود خطوط افقی بر روی تصویر دوربین است. وجود این نوع از خطوط بر روی تصاویر دوربین می‌تواند سبب شود که تشخیص افراد در تصویر بسیار سخت‌تر شود. معمولاً این خطوط افقی می‌توانند به دو دلیل وجود تداخل و مشکل در نور محیط و همچنین وجود تداخل الکتریکی به وجود بیایند.

برای آن که بتوانید این مشکل را برطرف کنید، لازم است تا ابتدا مطمئن شوید که هیچگونه نوری به صورت مستقیم بر روی دوربین نمی‌افتد. زمانی که از بابت این موضوع مطمئن شوید، می‌توان گفت که یکی از موارد اصلی تداخل‌های نوری حذف خواهد شد. مورد دوم که در روش‌های مربوط به عیب یابی دوربین مداربسته وجود دارد و به صورت انحصاری می‌تواند این نوع از خط‌های افقی را ایجاد کند، مربوط به آسیب دیدگی منبع تغذیه است.

اما مورد سوم که در عیب یابی این دوربین ‌ها می‌تواند تأثیر داشته باشد، مربوط به خرابی کابل‌ها می‌شود. اگر کابل‌هایی که از منبع تغذیه تا دوربین و از دوربین تا دستگاه‌های DVR رسیده‌اند دچار مشکل، خرابی یا پارگی باشند، امکان بروز این نوع از خط‌ها نیز وجود خواهد داشت.

  • ویدئو در حال لرزش

یکی دیگر از عیب‌هایی که ممکن است برای دوربین‌ های مداربسته اتفاق بیفتد، مربوط به لرزش‌هایی است که در ویدئو‌های در حال ضبط دیده می‌شود. پیدا کردن عیب مربوط به این موضوع کمی سخت است و دلیل آن نیز این موضوع است که این مشکل به صورت متناوب می‌تواند رخ دهد. معمولاً چند روش برای حل این موضوع وجود دارد.

اولاً آن که باید ابتدا این موضوع را تست کنید که آیا‌مانیتور درست کار می‌کند یا خیر. مورد بعدی آن است که اتصالات و کابل‌های دوربین را بررسی کنید. اگر این اتصالات مشکل داشته باشد امکان وجود لرزش در ویدئو‌ها نیز به وجود می‌آید.

جمع‌بندی

مواردی که در خصوص عیب یابی دوربین مداربسته مطرح شدند، همگی مواردی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا عیب یابی ‌های این دوربین ‌ها را به شکل راحت‌تری انجام دهید. حتی اگر خودتان نیز نتوانید این کار را انجام دهید، خیالتان راحت است که اگر نصاب و یا تعمیرکار دوربین ‌ها برای تعمیر دوربین مداربسته ‌ها مراجعه کند، می‌توانید تا حدودی از کار او اطلاع داشته باشید و پروسه تعمیر را هرچه بهتر و راحت‌تر درک نمایید. فراموش نکنید که این موارد می‌توانند به شما کمک کنند تا از دوربین ‌های مدار بسته خودتان به شکل بهتری نگهداری و مراقبت کنید.

 این مسأله می‌تواند سبب شود که هزینه‌های کمتری را بابت تعمیر و نگهداری بپردازید. البته این موضوع را نباید فراموش کنید که فروشگاهی که برای خرید انتخاب میکنید نیز بسیار مهم است. به طور مثال فروشگاه رادار می تواند گزینه بسیار مناسبی در این زمینه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *