دسته‌بندی نشده

دوربین سیم کارتی نسبت به دوربین های عادی چه مزیتی دارند؟

دوربین سیم کارتی نسبت به دوربین های عادی چه مزیتی دارند؟

دوربین‌های مداربسته سال‌های زیادی است که به عنوان جزء جدانشدنی ساختمان‌ها و مکان‌های مهم تلقی می‌شوند. نصب دوربین‌های مداربسته دلایلی همچون پیشگیری از سرقت و تامین امنیت جانی و مالی دارد. با توجه به اینکه استقبال از دوربین‌های مدار بسته افزایش یافته است انواع مختلفی از دوربین‌های مخفی با کاربردها و ابعاد گوناگون ساخته و به بازار عرضه شده‌اند. با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از گوشی‌های تلفن همراه و اینترنت یکی از جدیدترین دوربین‌های مدار بسته که دوربین سیم کارتی نام دارد تولید شده است. برای آشنایی با این دوربین‌ها با فروشگاه رادار مدار بسته در این مقاله همراه باشید.

دوربین سیم کارتی چیست؟

دوربین سیم کارت‌خور یکی از انواع دوبین‌های مداربسته می‌باشد. در واقع دوربین سیم کارتی یک سیستم امنیتی است و شما می‌توانید در محیط‌های مختلفی از آن استفاده کنید. این دوربین‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام برای نیازها و کاربردهای خاصی به کار می‌روند. دوربین‌های مداربسته سیم کارت‌خور می‌توانند از طریق اینترنت 3G یا 4G تصاویری را که ضبط کرده‌اند ارسال کنند.

به همین دلیل به دستگاه ضبط تصاویر NVR یا DVR احتیاج نخواهند داشت. این نوع دوربین بدون نیاز به کابل‌کشی و از طریق اتصال بی‌سیم نیز می‌تواند تصاویر ضبط شده خود را ارسال نماید. البته اکثر این دوربین‌ها علاوه بر اسلات سیم کارت، می‌توانند از طریق کابل شبکه نیز متصل شوند. همچنین این دوربین‌ها علاوه بر اسلات مربوط به سیم کارت، اسلات رم نیز دارند و خواهند توانست روی حافظه جانبی خود تصاویر را ذخیره کنند. دوربین تحت شبکه سیم کارتی با اتصال به شبکه اینترنت قابلیت دیدن تصاویر را به صورت زنده فراهم می‌کند.

معرفی انواع دوربین سیم کارتی

با افزایش نیاز افراد و همچنین پیشرفت تکنولوژی، صنعت ساخت دوربین‌های سیم کارتی نیز پیشرفت کرد و باعث شد این دوربین‌ها در مدل‌های گوناگون ساخته و روانه بازار شوند. از جمله مهم‌ترین مدل‌های این نوع دوربین‌ها عبارتند ازددوربین‌های خورشیدی، دوربین‌های سیم کارتی مخصوص خودرو و دوربین‌های سیم کارتی برقی و ارزان که در ادامه هر یک را بیان می‌کنیم.

دوربین سیم کارتی خورشیدی

دوربین سیم کارتی خورشیدی

همان طور که از نام این دوربین مشخص است، منبع تغذیه دوربین سیم کارتی خورشیدی، پنل‌های خورشیدی هستند. اما مهم‌ترین ایرادی که این دوربین‌های سیم کارتی خورشیدی دارند این است که در شهرهایی که نور خورشید به میزان کافی وجود ندارد، کاربرد نخواهند داشت.

دوربین سیم کارت‌خور داخل خودرو

در کنار انواع دزدگیر خودرو، دوربین‌های سیم کارتی داخل خودرو هم به راحتی و با امکانات بیشتری در پیشگیری از سرقت‌ها به مالکین کمک می‌کنند. این دوربین‌ها توانایی ارسال تصاویر را به‌ صورت زنده و یا ضبط شده خواهند داشت و برای افرادی که پارکینگ ندارند بسیار مناسب و کارآمد می‌باشد.

دوربین سیم کارت‌خور ارزان

دوربین سیم کارتی ارزان که همان نوع معمولی دوربین‌های سیم کارت‌خور هستند، با کمک منبع برق کار می‌‌کنند. از آنجایی که در همه شهرها و مکان‌های مختلف برق شهری به آسانی در دسترس است استفاده از این نوع دوربین‌ها نیز رواج بیشتری دارند. در دنیای امروز هر شخصی با استفاده از یک دوربین کوچک و ارزان قیمت می‌تواند در زمان کوتاهی به بررسی محیط پیرامون خود بپردازد.

مزایای دوربین سیم کارت‌خور

مزایای دوربین سیم کارت‌خور

این دوربین‌ها مزایای زیادی دارند که عبارتند از:

  1. امکان کنترل از راه دور
  2. افزایش سطح امنیت فضای مورد نظر
  3. قابلیت برقراری ارتباط و تماس دو طرفه
  4. توانایی عکس‌برداری و فیلمبرداری به طور همزمان
  5. عدم نیاز به کابل و همچنین DVR یا NVR
  6. دارا بودن یک حافظه جانبی 4 گیگا بایت و قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت
  7. امکان فعال و غیر فعال کردن دستگاه از طریق پیامک و از راه دور
  8. توانایی ارسال تصاویر به کمک سیم کارت دستگاه به موبایل و کامپیوتر
  9. مجهز بودن به باطری داخلی و قابلیت استفاده بدون برق به مدت 8 تا 12 ساعت
  10. دارای ابعاد بسیار کوچک بوده و مجهز به پایه و براکت جهت نصب در هر مکان دلخواه است.
  11. نصب و راه‌اندازی بسیار آسان این دوربین‌ها توسط کاربر و نیاز نداشتن به کابل‌کشی
  12. دارای برنامه برای گوشی‌های موبایل با سیستم عامل اندروید و IOS
  13. قابلیت استفاده سیم کارت دائمی و اعتباری
  14. داشتن ظاهری شیک
  15. مشکل بودن هک کردن این نوع دوربین‌ها

معایب دوربین‌های سیم کارتی

استفاده از دوربین‌های امنیتی سیم کارتی معایبی نیز دارند. معایب این دوربین‌ها عبارتند از:

  • کیفیت
  • مدت زمان عمر
  • قیمت

در ادامه هر یک از موارد بالا را توضیح خواهیم داد.

کیفیت

دوربین‌ سیم کارتی کیفیت تصویربرداری بسیار خوبی دارد اما در طولانی مدت برخی مشکلات و ایراداتی به وجود خواهد آمد. به عنوان مثال یکی از معایب این نوع دوربین‌ها عدم ارسال تصاویر به تلفن همراه است که این مشکل به علت عدم وجود سیگنال‌ها ایجاد می‌گردد. باید هنگام خرید دوربین‌های امنیتی سیم کارتی از برندهای معتبر خریداری نمایید. زیرا این برندها از خدمات پس از فروش برخوردار هستند و در صورت ایجاد هر مشکلی به نیاز شما پاسخ‌گو خواهند بود. همچنین برای محصول ضمانت‌نامه نیز در نظر می‌گیرند.

مدت زمان عمر باتری

از آنجایی که شارژ باتری‌ دوربین‌های مداربسته به سرعت تمام می‌شوند بهتر خواهد بود دستگاه شما قابلیت این را داشته باشد تا قبل از اتمام کامل باتری به شما هشدار دهد که باتری در حال تمام شدن است تا شما کارهای لازم را انجام دهید. این کار باعث می‌شود از آسیب رسیدن به دوربین مداربسته شما نیز جلوگیری شود. بنابراین اگر از پنل‌های خورشیدی به عنوان باتری بک آپ استفاده می‌کنید کار خوبی است زیرا دوربین‌های مداربسته در این شرایط خراب نخواهند شد.

قیمت

قیمت، یکی از موضوعات و فاکتورهای مهم پیش از خرید دوربین‌های مداربسته است. در صورتی که می‌خواهید دوربین‌های امنیتی سیم کارتی را خریداری کنید باید بدانید که این محصول در مقایسه با مدل‌های مشابه خود قیمت بالاتری دارد. زیرا در آن‌ها تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته‌ای استفاده میشود.

البته پس از خرید باید برای نصب و راه‌اندازی دوربین خود هزینه‌ای نیز در نظر بگیرید. همچنین هزینه اینترنت و ارسال تصاویر برای شما وجود دارد. این هزینه‌ها بستگی به مقدار داده‌ها و ظرفیت دستگاه شما خواهد داشت. اگر فرآیند ضبط را به صورت دستی یا پخش زنده انجام می‌دهید هر کدام از این کارها مصرف داده‌ها را افزایش می‌دهند.

مکانهای نصب دوربین سیم کارتی

این دوربین‌ها کاربردهای گوناگونی دارند و در مکان‌های مختلفی نصب می‌شوند:

  1. منازل
  2. جهت نظارت بر روی وسایل حمل نقل عمومی مانند اتوبوس‌ها
  3. خیابان‌ها و ورودی‌های اماکن
  4. قابل نصب در مزارع و جنگل‌ها
  5. اماکن تجاری و شرکت‌ها
  6. انبار
  7. قایق‌ها
  8. بنادر
  9. هتل‌ها
  10. محل‌های ساخت و ساز
  11. مزارع و دام‌داری‌ها
  12. لنگرگاه‌ها
  13. خانه‌های ییلاقی و کلبه‌ها
  14. تفرجگاه‌ها
  15. انبارها
  16. پژوهشگاه‌های حیات وحش

سخن پایانی

دوربین‌های مداربسته امروزه کاربردهای گسترده‌ای پیدا کرده‌اند و افراد برای محافظت از خانه، فروشگاه و یا محل کار خود از این دوربین‌ها استفاده می‌کنند. دوربین‌ سیم کارتی از جمله مدل‌‌های جدید دوربین‌های مداربسته است که به بازار عرضه میشود. در این مقاله به معرفی کامل این دوربین‌ها پرداختیم. فروشگاه رادار مدار بسته ارائه‌دهنده این دوربین‌ها و همچنین دوربین تحت شبکه سیم کارتی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *