دوربین مدار بسته

تکنولوژی ANR چیست و چه کاربردی دارد؟

تکنولوژی ANR چیست و چه کاربردی دارد؟

تکنولوژی ANR چیست؟ آیا این تکنولوژی به شکلی است که بتواند بر روی کارآمدی دوربین های مدار بسته و یا انواع  رادار مدار بسته اثر داشته باشد؟ اگر در این حوزه فعالیت کرده باشید احتمالا نام این نوع از فناوری را نیز شنیده اید. شاید حتی با آن کار نیز کرده باشید. اما در صورتی که در این زمینه اطلاعات زیادی نداشته باشید، احتمالا نام تکنولوژی ANR را برای اولین بار است که می شنوید. در ادامه سعی کرده ایم تا به این تکنولوژی و همچنین به مزیت ها و معایبی که می تواند با خودش داشته باشد بپردازیم. همچنین تا جایی که امکان دارد این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

تکنولوژی ANR چیست؟

تکنولوژی ANR چیست؟

اولین مورد آن است که بدانید تکنولوژی ANR چیست

کلمه ANR در واقع مخفف واژه ای است که معنی فارسی آن به روز رسانی خودکار تحت شبکه می شود. اما این به روز رسانی خودکار که تحت شبکه انجام می شود، دقیقا چیست و چه کاربردی دارد که در موارد مختلفی استفاده می شود؟ اگر بخواهیم به بیان ساده بیان کنیم باید بگوییم که در واقع این سیستم مربوط به زمانی می شود که ارتباط بین دوربین و NVR قطع می گردد.

دوربین های مدار بسته و یا انواع دوربین کوچک، که در پک دوربین مدار بسته  یا پک دوربین تحت شبکه نیز قرار دارند، بخشی از سیستم های نظارت تصویری هستند. این دوربین ها به وسیله استفاده از کابل های شبکه به سوئیچ ها و سپس به NVR ها متصل می شوند. این موضوع سبب می شود تا تصاویر بر روی NVR ضبط شوند. حال اگر دوربین مورد نظر ما قابلیت اتصال به یک کارت حافظه یا همان کارت اس دی را داشته باشد، شرایط بهتر نیز خواهد شد.

تصور کنید که بنا به دلیلی ارتباط بین دوربین مداربسته و همچنین بخش NVR قطع می شود. این موضوع سبب می شود تا اگر فناوری و یا همان تکنولوژی ANR وجود داشته باشد، مشکلی بروز پیدا نکند و تصاویر پس از قطع این ارتباط نیز بر روی کارت ای دی ضبط شوند و عملیات ضبط بدون هیچگونه مشکلی ادامه پیدا کند. این قابلیت هوشمند که اجازه تاخیر و یا توقف عملیات ضبط را نمی دهد، به تکنولوژی ANR معروف است.

دلایل قطع شدن ارتباط دوربین و NVR

دلایل قطع شدن ارتباط دوربین و NVR

همان طور که گفتیم تکنولوژی ANR به این دلیل به وجود آمده است که به ما کمک کند تا در زمان قطع شدن ارتباط بین دوربین و ان وی آر، بتوانیم باز هم به تصاویر و ویدئوهای ضبطی دسترسی داشته باشیم. اما شاید بد نباشد که بدانیم دلایل قطع شدن این ارتباط شامل چه مواردی می شود؟

اولین مورد مربوط به اختلال پیدا کردن سوئیچ شبکه است. دومین مورد خراب شدن دستگاه ضبط است. زمانی که این دستگاه دچار هرگونه اختلال و یا نقص فنی شود، می توان گفت که ارتباط بین آن ها نیز قطع می شود. مورد بعدی در خصوص خرابی کابل شبکه است. کابل شبکه می تواند در زمان نامناسبی دچار مشکل شود و همین مسئله باعث بروز خطا در ارتباط و تصاویر قطع می شوند.

کاربردهای تکنولوژی ANR

در خصوص کاربردهای این تکنولوژی نیز بد نیست بدانید که تکنولوژی ANR در واقع سبب می شود تا امکان استفاده از دوربین های مداربسته بسیار بهتر و راحت تر شود. برای آن که نسبت به کاربردهای این نوع از دوربین ها و این فناوری اطلاعات بیشتری به دست آورید این بخش را مطالعه کنید.

  • داشتن تصویر در تمام حالت ها

مسلما زمانی که برق قطع می شود و یا زمانی که ارتباط بین دوربین و NVR از بین می رود، احتمال آن که دوربین نتواند دیگر تصاویر مورد نظر ما را ضبط کند بسیار بالا می رود. برای حل این مشکل از فناوری ANR استفاده می کنند که اهمیت بسیار زیادی نیز دارد و می تواند ضبط تصاویر را از متوقف شدن نجات دهد.

  • کنترل در تمام زمان ها

با وجود این فناوری می توانید در تمام زمان های مورد نظر خودتان، محیطی که دوربین مداربسته نصب است را مورد بازرسی و بازبینی قرار دهید. در چنین شرایطی می توانید کنترل بسیار بیشتری نیز بر روی محیط و افرادی که در آن محیط قرار دارند، داشته باشید.

جمع بندی

مواردی که تا اینجا و در طول این مقاله در خصوص تکنولوژی ANR بیان شدند. می توانند از جمله مواردی باشند که اهمیت زیادی در این زمینه دارند. در صورتی که به دنبال خرید دوربین های مداربسته برای محل کار و یا محل زندگی خودتان هستید، بهتر است این موضوع را نیز بدانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین دریافت قیمت های این نوع از فناوری ها که بر روی دوربین ها نصب می شود، بهتر است به فروشگاه هایی که تجهیزات دوربین مداربسته را به فروش می رسانند مراجعه کنید. از آن ها بخواهید تا جایی که امکان دارد در خصوص این موارد به شما توضیحات کاملی را بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *