ردیاب خودرو

آیا استفاده از ردیاب بدون اینترنت ممکن است؟

آیا استفاده از ردیاب بدون اینترنت ممکن است؟

استفاده از ردیاب بدون اینترنت ممکن است؟ ردیاب‌های بدون اینترنت یا آفلاین چطور کار می‌کنند؟ آیا این ردیاب‌ها در تمام نقاط آنتن دهی یک‌سانی خواهند داشت؟ نصب این ردیاب‌ها روی موبایل چطور ممکن است؟ اگر شما هم در فکر خرید یک ردیاب بدون اینترنت هستید امّا اطلاعات کاملی در دست ندارید پیشنهاد می‌کنیم تا مطالب این صفحه از سایت فروشگاه رادار مدار بسته را از دست ندهید.

ردیاب‌، یک تکنولوژی کاربردی

امروزه ردیاب‌ها باتوجه به کاربردی که دارند به یکی از پرکاربردترین سیستم‌های موقعیت یابی در جهان شناخته می‌شوند. زیرا این ابزار با کارآمد های گسترده خود توانسته‌اند امورات زندگی روزمره انسان را سهولت ببخشند. ردیاب‌های بسیاری در بازار وجود دارد که به‌طور کلی در دو دسته ردیاب های آنلاین و ردیاب‌های آفلاین خلاصه می‌شوند. در  مطالب پیشین وب سایت رادار به توضیح انواع ردیاب آنلاین پرداخته بودیم اما در ادامه این مطلب در نظر داریم به طرز استفاده از ردیاب بدون اینترنت یا آفلاین بپردازیم.

ردیاب آفلاین چیست؟

به طور کلی مسیریاب ها به دو گروه ردیاب آنلاین و ردیاب آفلاین تقسیم می‌شوند که این دو با هم دارای تفاوت‌های بسیاری می‌باشند. ردیاب آفلاین به دسته‌ای از سیستم‌های مکان‌یابی گفته می‌شود که بدون اتصال به اینترنت قابل دسترسی هستند. این نوع دستگاه‌ها دارای یک حافظه داخلی می‌باشند که اطلاعات مکانی ارسال شده را در مموری آن‌ها ذخیره می‌شود. طرز استفاده از ردیاب بدون اینترنت به این ترتیب است:

مسیریاب آفلاین، متشکل از یک ماژول جی پی اس می‌باشد که پس از ارسال اطلاعات مکان تعیین شده برای شما تمام آن را در خود ذخیره می‌کند. این سیستم پس از تشخیص موقعیت کلی شخص یا شی مورد نظر آدرس مکان را به ماهواره‌های چی پی اس ارسال می‌کند و تمام مطالب به دست آمده در فضای داخلی ردیاب به صورت آفلاین ذخیره می‌شود.

استفاده از ردیاب بدون اینترنت در رانندگی چه فایده‌ای دارد؟

استفاده از ردیاب بدون اینترنت در رانندگی چه فایده‌ای دارد؟

از مهم‌ترین مکان‌هایی که ردیاب آفلاین در آن کاربرد بسیار دارد سازمان‌های راهنمایی و رانندگی است. این ارگان با استفاده از ردیاب بدون اینترنت می‌تواند تمام اطلاعات مربوط به خودرو از جمله سرعت و… را در حافظه داخلی خود ثبت می‌کند. بدین ترتیب تمامی اطلاعات ترددها به مأموران انتظامی گزارش داده می‌شود.

همچنین بخوانید: انواع منبع تغذیه دوربین مدار بسته

آیا ردیاب آفلاین، بهترین مکان‌یاب در نقاط کور به حساب می‌آید؟

اگر در منطقه‌ای فعالیت می‌کنید که فاقد پوشش جی پی اس است ردیاب‌های آفلاین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای فعال کردن این سیستم تمام اطلاعات‌تان ذخیره کرده و به بخش LBS ارسال می‌کند؛ پس از انجام گرفتن این عملیات می‌توانید با داشتن دسترسی به اینترنت، موقعیت دقیق را در دسترس داشته باشید.

یک نکته: برای فعال سازی حالت آفلاین کافی است کلمه where را پیامک کنید.

ردیاب آنلاین چیست؟

برای استفاده از این نوع مسیریاب شما می‌توانید با نصب نرم‌افزار مربوطه، به صورت لحظه‌ای اطلاعات شی یا فرد مورد نظر خود را مکان‌یابی کنید. در این ردیاب شما می‌توانید از حرکات، مکان و… سوژه باخبر شوید. همچنین خوب است بدانید که این محصول مجهز به سیستم هشدار دهنده و شنود مکالمات نیز می‌باشد که کیفیت بالایی به آن می‌بخشد.

تفاوت‌های استفاده از ردیاب بدون اینترنت و ردیاب آنلاین چیست؟

در ادامه به برخی از تفاوت‌های ردیاب آنلاین و ردیاب آفلاین می‌پردازیم که به شرح زیر است.

  • بدون احتیاج به اینترنت قابل دسترسی می‌باشد
  • ارسال گزارش از مسیر طی شده
  • مدت زمان پشت سر گذاشتن را در اختیار شما قرار خواهد داد
  • قابلیت جا به جایی اطلاعات به وسیله مموری
  • برقراری ارتباط به کمک LBS در نقاط کور
  • بدون تعیین مسیر جغرافیایی
  • لازم است بدانید این محصول از سیستم هشدار دهنده محروم می‌باشد

کدام یک بهتر است، ردیاب آفلاین یا ردیاب آنلاین؟

استفاده از ردیاب بدون اینترنت در رانندگی و ردیاب افلاین

پاسخ به این سوال با توجه به نیاز فرد یا سازمان مربوطه متفاوت است. اگر خواستار مسیر یابی لحظه‌ به لحظه فرد هستید در این صورت ردیاب آنلاین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر نیازی به ردیابی دقیق ندارید و با ارسال یک موقعیت کلی مشکل شما برطرف خواهد شد ردیاب آفلاین گزینه‌ای مناسب برای شما است.

کلام آخر

طی این مقاله به این سوال که آیا استفاده از ردیاب بدون اینترنت ممکن است؟ پاسخ دادیم. همچنین به بررسی کاربرد‌ها، تفاوت‌ها و طرز استفاده از ردیاب آفلاین نیز پرداختیم که قطعاً شما را در انتخاب مناسب راهنمایی خواهد کرد. در صورت بروز سوال می‌توانید از طریق همین وب‌سایت مشکلات خود را برطرف کنید و از محصولات این مجموعه نیز دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *