دوربین مدار بسته

آشنایی با دوربین مدار بسته ‌های بدون نیاز به برق

آشنایی با دوربین مدار بسته ‌های بدون نیاز به برق

دوربین مداربسته ‌های بدون نیاز به برق به چه شکلی هستند؟ آیا این نوع از دوربین ‌ها وجود خارجی دارند و یا صرفاً یک عنوان تبلیغاتی است که بتواند خریداران را ترغیب به خرید نماید؟ در بسیاری از نقاط کشور امکان دسترسی به برق شهری و مداوم وجود ندارد. در بسیاری از موارد نیز که برق شهری وجود دارد اما امکان قطع شدن و وصل شدن آن بسیار بالا است. همین موضوع می‌تواند باعث شود که دوربین‌ ها نیز دائماً خاموش و روشن شوند و سبب می‌شود تا بسیاری از لحظات در دوربین ثبت نشوند. دوربین مدار بسته‌ های بدون نیاز به برق می‌توانند در هر دو مورد کاربرد داشته باشند. به همین خاطر است که در ادامه این مقاله سعی کردیم تا در مورد آن‌ها صحبت شود.

انواع دوربین مداربسته ‌های بدون نیاز به برق

انواع دوربین مدار بسته ‌های بدون نیاز به برق

به طور کلی ۴ نوع دوربین مداربسته ‌های بدون نیاز به برق وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را برای ساختمان خودتان خریداری کرده و استفاده نمایید. اینکه کدام نوع از این دوربین ‌های مداربسته را بخواهید خریداری کنید، بستگی به مؤلفه‌های مختلفی همچون میزان بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید، فضایی که در دسترس دارید، میزان استفاده شما از دوربین ‌های مداربسته، شرایط جغرافیایی و آب و هوایی و… دارد.

  • دوربین مداربسته بیسیم باطری دار

اولین مورد مربوط به دوربین‌ های مدار بسته‌ ای می‌شود که با منبع تغذیه باتری کار می‌کنند. این نوع از دوربین ‌ها هم تحت شبکه بوده و هم بی‌سیم می‌باشند. در عین حال نیز برق مورد نیازشان را از باتری که در آن‌ها تعبیه شده است، تأمین می‌کنند. باتری این نوع از دوربین ‌های مداربسته می‌تواند بار‌ها و بار‌ها شارژ شود و برای محیط‌هایی که دسترسی دائمی به برق وجود ندارد، گزینه مناسبی است.

صرفاً باید این موضوع را مورد توجه قرار دهید که هیچگاه اجازه ندهید تا شارژ باتری‌های این نوع از دوربین ‌ها خالی نشود. یکی از ویژگی‌هایی که این دوربین ‌ها دارند آن است که همچون دوربین ‌های معمولی تمام لحظات را ثبت نمی‌کنند، بلکه صرفاً تصاویری را ثبت و ضبط می‌کنند که در آن‌ها تحرک خاصی دیده شود. همین مسأله سبب می‌شود تا انرژی باتری‌ها ذخیره شود و مدت زمان طولانی‌تری را بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

  • دوربین مداربسته بیسیم با انرژی خورشیدی

دوربین مدار بسته بیسیم با انرژی خورشیدی

مدل بعدی دوربین مداربسته ‌های بدون نیاز به برق، شامل دوربین ‌هایی می‌شود که با استفاده از انرژی خورشیدی یا همان انرژی سولار کار می‌کنند. معمولاً برای آن که بتوانید از دوربین ‌های مدار بسته‌ ای با این ویژگی‌ها استفاده کنید، صرفاً لازم است تا یک پنل خورشیدی داشته باشید. این پنل خورشیدی سبب می‌شود تا با استفاده از انرژی خورشیدی، برق مورد نیاز دوربین ‌ها تأمین شود و بتوانید به ثبت تصاویر بپردازید.

دوربین ‌هایی که دارای سیستم سولار هستند، همچون دوربین‌ های شارژی دیگر، باتری دارند اما نکته مهمی که در خصوص آن‌ها وجود دارد این است که باتری این دوربین ‌ها به وسیله انرژی خورشیدی شارژ می‌شود و دیگر نیازی به نگرانی در خصوص قطعی و وصلی برق ندارید. قیمت این نوع از دوربین ‌های مداربسته نسبت به دوربین ‌های عادی و یا باطری دار کمی گران‌تر است اما به همان میزان نیز می‌توان گفت که این دوربین ‌ها دارای کارایی و کیفیت بالاتری نیز هستند. از سوی دیگر لازم است بدانید که تا چند سال آینده انرژی‌های سبز و تجدیدپذیر جایگزین منابع انرژی امروزی می‌شوند و همین موضوع سبب می‌شود تا این نوع از دوربین‌ها طرفداران بیشتری داشته باشند.

  • دوربین مداربسته با باتری پشتیبان ups

برخی از دوربین ‌های مداربسته دارای باتری پشتیبانی به نام یو پی اس هستند. این نوع از باتری‌ها معمولاً به این خاطر در دوربین‌ ها کار گذاشته می‌شوند تا اگر برق قطع شد، ضبط تصاویر با مشکل روبرو نشود. دوربین‌ ها بتوانند به کارشان بدون هیچگونه مشکل و خللی ادامه دهند. این نوع از باتری‌های پشتیبان در حقیق سیستم‌های تغذیه الکترونیکی هستند که معمولاً از اجزای مختلفی نیز تشکیل می‌شوند.

سیستم باتری پشتیبان در بین دو سیستم برق شبکه و همچنین برق مصرف‌کننده قرار می‌گیرد و می‌تواند علاوه بر آن که ولتاژ شبکه را تنظیم و تثبیت می‌کند، از بروز اختلالات و نوسانات موجود در شبکه نیز جلوگیری کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مربوط به این باتری‌ها نیز آن است که می‌توانند توان مورد نیاز برای تجهیزاتی از قبیل سیستم‌های کامپیوتری و یا سیستم‌های مداربسته را بیش از حد تحت تأثیر نوسانات قرار می‌گیرند، تنظیم نمایند.

این نوع از باتری‌های پشتیبان می‌توانند هر دو نوع دوربین‌ های مداربسته آنالوگ و تحت شبکه را تقویت نمایند و انرژی لازم برای هر دو گروه را تأمین کنند. یو پی اس‌ها می‌توانند تک کاناله و یا چند کاناله باشند. یو پی اس‌های چند کاناله در حقیقت می‌توانند صرفه‌جویی قابل توجهی را در وقت و همچنین در کابل کشی‌های طولانی انجام دهند.

  • دوربین مداربسته با ژنراتور برق

و مدل چهارم مربوط به دوربین ‌های مدار بسته‌ای می‌شود که با استفاده از ژنراتور‌های برق کار می‌کنند. این نوع از سیستم‌های برق‌رسانی در حقیقت مربوط به زمانی می‌شود که برق ساختمان قطع و دوربین ‌ها از کار می‌افتند.

در چنین شرایطی معمولاً استفاده از باتری‌های پشتیبان و… توصیه می‌شود، اما تصور کنید که تایم قطع شدن برق معمولاً طولانی باشد و یا آن که تعداد دوربین ‌هایی که در ساختمان استفاده شده‌اند، بیش از اندازه باشند. هر کدام از این دلایل سبب می‌شود که استفاده از باتری‌ها و منبع‌های تغذیه جایگزین و پشتیبان به صرفه نباشد. به همین دلیل است که در چنین مواردی غالبا استفاده از ژنراتور‌ها توصیه می‌گردد.

لازم به ذکر است که باتری‌های پشتیبان یا همان یو پی اس دارای عمر مشخصی هستند. پس از مدتی فاسد و از کار می‌افتند، این موضوع برای مواردی که تعداد دوربین ‌ها زیاد باشد مسلماً می‌تواند خسارت بزرگی به حساب بیاید.

جمع‌بندی

دوربین مدار بسته‌ های بدون نیاز به برق را در طول این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. همچنین توضیح دادیم که چه مؤلفه‌ها و نکاتی را باید در هنگام خرید این نوع از دوربین ‌ها در نظر داشته باشید. فراموش نکنید که خریدن انواع دوربین‌ مدار بسته ها را باید علاوه بر آن که با توجه به نکات مطرح شده انجام می‌دهید، بایستی حتماً از یک فروشگاه معتبر و مطمئن همچون رادار داشته باشید. این کار سبب می‌شود تا بتوانید در مورد خریدی که انجام داده‌اید، خیال آسوده‌تری داشته باشید. همچنین دیگر نیازی نباشد که بخواهید پس از گذشت مدت زمان کوتاهی مجدداً هزینه کرده و دوربین‌ های جدیدی را جایگزین نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *